fredag 7 november 2008

simma i sirap

november och februari är månader då jag mer måste ta mig igenom än leva. Detta utförs med lagom utmätta doser sprit och självbedrägeri. I tider av lågkonjunktur, rutinjobb, karmaskulder och ett plågsamt orenoverat kök känns november tyngre än vanligt. Dessutom är en födelsedag på gång och festplanering känns sjukt och oinspirerande. Bara riktigt onda människor tänker på festligheter den här sidan året. Jag föreställer mig att de sedan firar med att betala skatt och ringa myndigheter.
I mina tankar får festen tema döden, nejlikor, wagner, the wall och a clockwork orange. I mina riktigt ljusa stunder tänker jag att jag kan måla allt i en glad svart färg.

I kväll ska jag nogsamt googla mig själv tills jag får önskat resultat, dricka ett par glas sprit och författa en gedigen önskelista.

Väl bekomme.

Inga kommentarer: