måndag 10 november 2008

otäcka odjur

min man får rysningar av obehag när han ser tele 2-fåret i reklamen. Han mår uppriktigt dåligt med motivationen "att det rör sig lite för mänskligt". Själv har jag inga problem med fåret, men förstår exakt vad han menar. Jag måste byta kanal när reklamen med ungen som får ost börjar dansa till that´s the way...
Jag är uppriktigt rädd för den.

Vilket för mig till något av oerhörd vikt - något ur min barndoms djupaste gravkammare. Det allra otäckaste i genren "läskiga saker som känns orytmiska" är loranga, masarin och dartanjang. Loranga ger mig än idag sådana obehagskänslor att jag får tvångsrörelser. Vad är loranga? En ko? En människa? Turbanen toppar alla listor över äckel. Och den där otäcka morfarn som bodde i ett träd. Usch, jag måste sluta skriva om detta.
Barbro Lindgren är med stor säkerhet en ond människa.
Notera att jag hellre dör än illustrerar med bild.

Inga kommentarer: