onsdag 19 november 2008

juck-perspektivet

varje gång jag ser en brud omotiverat jucka i typ en musikvideo blir jag apatiskt uttråkad. Ridå, liksom. Det kommer väl av många års irritation, skulle jag tro. Med tiden har jag blivit så less så all respons uteblir. Det är liksom så totalt idiotiskt. Lite typ:
"hej, jag är tjej därför firar jag det mesta i mitt liv med ett soligt leende eller lite sexigt trul och sätter igång att jucka"

Hjärtesorg, glädje, studentexakmen, miljöhot, millenieskifte, sorg, nyförälskelse eller bara en helt vanlig dag med väninnorna.
- Allt firas med samma höftrotation och ett lite vakant uttryck.

Bortsett från allt det uppenbara man kan kommentera det med är det ju så jäva icke-innovativt. Totalt befriat från konstnärlighet och kreativitet.
Och jag förstår inte hur fan de lyckas ta sig själva på allvar. Jag skulle skratta ihjäl mig åt mig själv om jag tvingades sjunga om kosmisk kärlek och girlpower samtidigt som jag plutade med läpparna och roterade allvarligt sexigt. Jag menar det. Jag skulle dö av skratt och genans. Bokstavligen. Känner de sig inte skitlöjliga?
Jag tycker det hela illustreras så jävla väl i saturday night live då män, bland annat Justin Timberlake, agerar dansare tillsammans med Beyoncé Knowles.
Det blir ju så uppenbart illustrerat hur JÄVLA löjligt det ser ut.

Inga kommentarer: