tisdag 8 juni 2010

BröllopET

Jag håller på att bli knasig på tjatet om bröllopET. I bestämd form. Varje gång någon säger det tror jag i några sekunder att någon jag känner ska gifta sig och att jag glömt bort det. Sen kommer jag på att det som avses är kronprinsessans gängning.
Jag fattar inte att de inte är gifta än! Det känns som om det tjatats om detta bröllop i flera år. Och jag f-ö-r-s-t-å-r inte intresset.
När jag slog på tvn i morse visade det sig att det finns något slags "bröllopsstudio" och Kristin Kaspersen meddelar förnumstigt att man "inte kan låta bli att tänka på vad som hände 1976" (nämligen kungens bröllop). Och jag känner att det kan man visst.

I "Bröllopsstudion" satt reptilen Tarras-Whalberg (märkligt jobb, märkligt utseende) och någon stadsvetare och pratade om Ockelbo-Daniel. De tyckte att han gjort en klassresa. Uppåt. Tydligen.
Det beror väl på hur man ser det. Personligen tycker jag aldrig att det är en klassresa uppåt att bli bidragstagare. Men hey, det är jag det.

11 kommentarer:

Johan sa...

...hörde att han märkligt nog blir med prinstitel när han sagt ja till Vickan Men det som intresserar mig är vad Daniels pappa blir då? Greve Slasktratt kanske? Eller varför inte Markis de la Pöbéll. Eller bara herr baron Ockelbo?

It´s all about me sa...

Jag har typ missat allt, men tack för påminnelsen om bröllopet ;)

Ps. Har noll intresse för det där, blir snarare irriterad över alla skattepengar som pungas ut för jippot!!

Frau Anna sa...

Jag tycker rätt synd om brudparet som inte bett om hälften ens av den här uppmärksamheten. Men i övrigt önskar jag aldrig mer höra ett ord om skiten, men givetvis går ju inte det när jag jobbar där jag gör.

Beatrix Vnunk sa...

Johan: herr Baron Ockelbo är bra tycker jag:D

IAAM: jag blir alltid så avundsjuk på din möjlighet att helt avstå från medier... Jag lyckas inte ens med en krävande unge. Det går nog aldrig mer än max en vecka utan att jag ser ett löp eller ett nyhetsmorgon. Och det är en bra vecka. Suck. Ok, ok, lite är det mitt jobb också...

Frau: jag funderar ofta över om kungligheter har den psykologiska möjligheten att hoppa av. Eller är det lite som misshandlade i ett äktenskap? Att de liksom helt enkelt inte vet annat...?

retrostuff sa...

Hm. Bröllop eller inte, det är bara konstigt att folk är så intresserade. Tiger har varit otrogen, Maddes kille har flirtat, vem är bög, vem har kommit ut och vem som ska gifta sig med en kunglighet. Jag hajjar inte vad det har för allmänintresse om Viktoria mådde dåligt när hon var sjuk (!) som jag tror att det stod på dagens löpsedlar. Bara konstigt alltihop.

Kim M sa...

Ha ha ha!
I love you!

benny bling bling sa...

"Personligen tycker jag aldrig att det är en klassresa uppåt att bli bidragstagare."

Extremt roligt skrivet. =)

Status i övrigt? Nu när din uppsats är klar och mina maniska arbetsmånder är klar tycker jag vi ska styra ihop en dejt!

Beatrix Vnunk sa...

Retrostuff: Word.
Kim: Dito!
Blingbling: TAGET!

Rasande Rose sa...

Jag håller fullständigt med. Exakt vad jag också känt för det här bröllopet. "Är det inte över snart!???"
Bröllopsstudio? Oh my God!

Det lär säkert släppas en dvd också som du kan köpa ihop med Expressen :P

Jävla pack! ;)

li.te sa...

Har en 3-åring på jobbet som nån gång i veckan bekräftar följande "ska gifta mig, me Victoria och Daniel ska jag giftas mig, i slottet"
Då kan man ju börja snacka nyheter liksom...

Beatrix Vnunk sa...

Rose: det hemska är att du förmodligen har alldeles rätt.

Li.te: Now we´re talking!