söndag 20 juni 2010

Medan Daniel från Ockelbo fick sin prinsessa...

...cruisade jag från Vasastan till Söder med ett glas vin innanför västen. Mannen hade premiär för vård av eget barn hela kvällen inklusive nattning. Jag hade nypremiär för berusning. Jag landade i en väninnas säng och där blev vi liggandes med varsitt glas vin och skvallrade i kapp oss om det senaste halvåret, grottade i relationer och grävde i mänskliga psyken.
På sex timmar ägnade jag inte ungen en tanke och när jag gled hem i natten upplevde jag en rusig frihetskänsla.
Lite som när man reser ensam.
Älskart.

4 kommentarer:

It´s all about me sa...

Härligt! Jag som har följt din blogg ett tag nu vet ju också hur mycket du har sett emot den här Första Berusningen efter... :)

Kenneth Grönwall sa...

Fy fan så trevligt, det var längesen och du klär i vinglas på något vis :)

Johan sa...

härligt! Undrar just vilken syn som mötte dig i hemmet? En knäsittandes gråtande man med ansiktet i händerna och en blöja på huvudet? Nykritat kök med röda streck och "suddegumman" på högsta volym Det fanns visst fler som skulle "släppa loss" lite rusig frihetskänsla

Beatrix Vnunk sa...

Kentson: Spot on! Jag klär i vinglas. Definitivt.