torsdag 3 januari 2008

hjulet är runt och snurrar

av oklar anledning har året startat med att jag jobbat upp ett milt vansinne gentemot våra medier, våra opinionsbildare och auktoriteter. Det kan bero på att jag spenderade nyår i uppsala och därmed ögnade igenom alltigenom USLA uppsala nya tidning.
Ingen annanstans kan man få så mycket information om absolut ingenting.
I går fick jag, genom benny bling blings suveräna svartblogg, veta att aftonbladet försett det svenska folket med följande ovärderliga privatekonomiska tips för att klara januari:
"Vänta med klädinköp och hårklippning. Gå inte på krogen och ta det lugnt med drycker.".
Vad säger man?
Benny själv sa:
"Att en privatekonom vid Swedbank kunde leverera en sådan klockren analys gjorde mig kolossalt häpen.".

Det är verkligen galet ofta vi, i stort och smått, får förkunnat:
- hjulet är uppfunnet! det är runt! det snurrar!

Det är verkligen galet ofta vi svarar:
- hahahalleluja!
Sluta genast med det. Hör ni det!

Från och med i dag är det slutgnällt på denna blogg. Hela nästa vecka ska jag visa upp mitt blommiga lite mer kvinnliga jag. Mina texter ska lämna små rosa fotavtryck i den jungfruligt vita bloggsnön. Sanna mina ord.

Inga kommentarer: