söndag 13 januari 2008

sol och snö

i morse drömde att jag befann mig på hydra. Mitt favoritplats i grekland. Högsommar och gassande sol. Det visade sig att solen intagit villa vacker och agerade drömgenererande väckarklocka. Min man låg bredvid och stank sprit vilket troligtvis gjorde drömmen än mer autentisk.
Promenerade ner till sjön och studerade bakfull sambo skruva ihop isborr, borra, agna, fiska med den drucknes precision. Eller brist därpå. Tänkte att det nog är tur att vi inte måste fiska för att överleva. Efter trekvart av gös-brist kände jag att dylika expeditioner kräver lumumba snarare än chips och gick tillbaka.

I dag har jag också funderat på för- och nackdelarna med att blogga i eget namn. Emedan jag bloggar i eget namn vet jag med säkerhet att jag läses av uppdragsgivare, antagonister och släktingar oavsett jag vill eller inte. Vilket innebär att jag inte kan skriva om allt jag vill. Om jag å andra sidan bloggade anonymt skulle det kunna innebära att jag skrev om saker jag inte kunde stå för och risken finns ju alltid att man "avslöjas". Jag tror jag fortsätter att föra mina privata anteckningar hemmavid.

Annars är humöret på topp och alla i villa vacker är fullt sysselsatta med michaneks blogg-gåtor.

Inga kommentarer: