onsdag 30 januari 2008

vi fem stoppar spöktåget och louvren?

jag vet inte hur viktigt statens kulturråd är i ett land där förra årets mest sedda film är göta kanal? Kanske är vi helt bortom all räddning och johan staël von holsteins tillträde som styrelseledamot bara är nästa logiska steg?
Jag överlåter vidare analys till Stora Sjok som nog vet mer än jag.
Men! jag måste påpeka underhållningsnivån när han, likt klass 5Cs besserwisser, sitter i morgonsoffan och försvarar sig mot dem som tyckt att han är aningen icke-kulturell för uppgiften.
- ja, jag har ju bott utomlands i 22 år och besökt betydligt fler museer än den genomsnittlige svensken. Och som barn läste jag mycket.

Staël von holstein har nog många förtjänster, men retoriken verkar en smula bristfällig.
Vi får väl helt enkelt den kultur vi förtjänar.

Inga kommentarer: