fredag 28 mars 2008

fokusera på något mer imponerande

mitt gamla temadjur på igoogle var en rätt söt räv. Det var en soft typ. På morgonen satt han i sitt kinesiska hus och glodde. Sen åkte han båt och hade picnic på andra sidan sjön. Därefter tillbaka för mer glo. Rätt slö räv. Å andra sidan sov han aldrig. Hela nätterna satt han i huset med stjärnkikare. Jag försökte överraska honom plötsligt under natten, men jag kom aldrig på honom med att sova.
Till sist ruttnade jag.
Nu är räven utbytt mot en nyckelpiga och en groda. De verkar inte heller sova. Å andra sidan är de pigga dygnet runt. Direkt efter fikat vid 7-tiden på morgonen tränar de kampsport. De håller igång hela dagen och på kvällen börjar de släpa pinnar i sitt anletes svett. De fixar eld och grillar de marshmallows. Nätterna spenderar de med att berätta kusliga historier för varandra.

Klockan 11 har jag kundmöte och borde verkligen ta sikte på att fokusera på något mer imponerande.

En annan sak som frustrerar min hjärna är att jag verkar vara den nu enda levande person som tycker att håkan hellström är gapig, stressande och ens knappt värd att nämna. Varför förvandlar han vuxna och medelålders kvinnor till svamlande idioter, vuxna och medelålders män till homosexuella? Dessutom blir jag tvungen att googla på om han heter hellström eller hellstrand. Jag kan/vill inte lära mig.

Klockan 11 har jag kundmöte och borde verkligen ta sikte på att fokusera på något mer imponerande.

Inga kommentarer: