lördag 1 mars 2008

lackpjuck & pressveck kl 09.45

jag har känt mig lite tjurig över att mitt gym inte är mer nogaräknande än att de släpper in thomas idergard. Nu är allt förlåtet. I morse klockan 09.45 klev thomas från duon simon&thomas in. I lackskor och kritstrecksrandiga med pressveck. Man blir ju lycklig. Och undrar lite om han har ett efternamn eller om han helt enkelt heter thomas-simon&thomas-thomas!?

Förövrigt klev jag upp klockan sju i morse och kunde i lugn och ro dricka en balja mjölk med lite kaffe i och titta på iceman 2. Underbar film. Körde salsa-aerobics på gymet och shoppade lite förvaringsmoduler på vägen hem. Fylld av expansiv glädje och energi ville jag ta itu med mitt vilande "projekt hall". Möttes av förkyld man. Sjuk på klassiskt mans-vis. Och en hosta som får stefans sauks repliker att verka äkta.
Ridå.
Resten av helgen ägnas åt vård av dödssjuk man i hemmet.

I dag känner jag ett oerhört uppdämt behov av att se road house. Miss a har begåvat mig med en erotisk tanke från förr.

Inga kommentarer: