söndag 23 mars 2008

I´ve been waiting for this moment, all my life, oh lord

med en random-lista i poden och phil collins i lurarna konstaterade jag att in the air tonight är möjlig aspirant till "bästa låt någonsin".
- Ni vet, den där symbol-låten man måste ha koll på när en journalist frågar.
I den stora intervjun där man, i egenskap av guru, tillfrågas om världens tillstånd och sakernas ordning. På frågan "vilken är den bästa låten genom tiderna" måste man ju svara med något slags symbollåt. Jag har funderat på det i hemskt många år och velar lite mellan the wall och purple rain. Och nu dök in the air tonight upp och krånglade till ytterligare. Andra saker man måste ha koll på är:
  • Bästa film (den enda frågan jag har ett helt klart svar på: terminator II).
  • Romanfigur man skulle vilja vara
  • Person man skulle vilja vara (med den naturliga motfrågan: levande eller död?)
  • Tidsepok man hade velat leva i
  • Favoritförfattare (tror jag vet! eywind jonsson)
  • Vilket djur man skulle vara om man var...öh, djur.
  • Vilken kändis man skulle vilja vara bästis med
  • Vilken bok man tycker att george bush borde läsa
  • Vem man vill ge en påskpuss
  • Historisk händelse man velat uppleva

...och den viktigaste frågan av alla; varför i helvete skulle en journalist undra över mina åsikter?

Inga kommentarer: