tisdag 4 mars 2008

skitjobbig jävel

hon som är anställd hos mig har en jävla luddig inställning till sina arbetsuppgifter. Hon kommer när hon tycker. Och går när det passar. Hon är aldrig särskilt tacksam men när lön vankas lägger hon gärna ner irriterande mängder smörig energi.
Hon vill alltid ha förskott. Hon anser att hyra är en oförutsedd utgift. Hon hävdar ihärdigt sin rätt att få gå ifrån för träning och tycker att det är fullständigt legitimt att jobba igen på nätter och helger. Just nu är hon vårtrött och menar att hennes kreativitet blir lidande om hon inte får ta en tupplur mitt på dagen. Arbetsdagen that is. Överhuvudtaget värnar hon om sin kreativitet hela tiden. Hon håller på med en rad icke-inkomstbringande projekt som "stimulerar" och mycket väl "kan bli riktiga kassakor på sikt". Aldrig, aldrig vill hon befatta sig med något administrativt.
Hennes brist på respekt driver mig till vansinne och hennes ointresse för företagets långsiktigt bästa är rent ut sagt naivt.

Jag måste bli en tuffare och bättre chef. Jag får helt enkelt gå ett gäng ledarskapskurser. Lära mig att "helikopterse", "entusiasmera och initiera", "akta mig för pekpinnar, men markera gränser" eller ge den satan sparken.

Inga kommentarer: