måndag 10 augusti 2009

Hemma

Nu har jag återvänt från den mycket märkliga staden Göteborg där jag sett Madonna för tredje gången i mitt liv. Hon har varit bättre två gånger, det ska erkännas.
Icke desto mindre bjuckade hon på en grejtans show. Och den sista halvtimmen brädar nog det mesta. Jag får fortfarande gåshud när jag tänker på techo-versionen på "Like a prayer" och finalen med "Give it to me" i världsklass. Till skillnad från de flesta älskade jag också överdrifterna och dramat i "She´s not me". Så till den grad att jag inte väljer att nämna den förfärliga balkan-passagen i mitten. Det är öppet mål. Det var verkligen förfärligt pinsamt att både se och höra.

Och på tal om att se - jävlar vad vi såg bra på våra Gold Circle-platser. 15 meter framför oss stod Madonna och tre meter bakom satt hennes familj.
Och jag ville inte tänka det, men om och om igen kom jag på mig själv med att leta efter tecken på att kvinnan är 51 år. Goddamn, vilken energi. Vilken kropp. Vilken kvinna.
Själv kan jag skryta med att kunnat stå upp och dansa lite försiktigt med sju kilos hastig övervikt. Men jag har ju faktiskt tio år på mig...



Grabben sov sig förresten igenom hela konserten. Han kvicknade till i finalen och utdelade en karatespark under Give it to me. Vilket kanske är oroväckande?
/Give it to me. No one´s gonna show me how. Give it to me. No one´s gonna stop me now/

10 kommentarer:

A Versatile Girl sa...

Madonna är lite för mager och senig för min smak, men jag erkänner att jag skulle gärna vilja kunna fladdra runt så där enkelt som hon gör.

Beatrix Vnunk sa...

AVG: Jag är glad att jag inte behöver fundera på hur jag ska få till en likadan rumpa än på ett tag. Tror jag kan börja träna på allvar i typ februari-mars -10. Och sen har jag tio år på mig...eeeh...
Då finns det projekt som brådskar lite mer. Till exempel the Martin Svensson-project.

my sa...

Sådan mor, sådan son.
#skrattar#

Kim M sa...

Välkommen tillbaka.
Jag tror bestämt att du har ett M-fan i magen din.
Om 10-15 år går ni på konsert tillsammans. M kommer se likadan ut då, och ha samma energi. :-)

Beatrix Vnunk sa...

My: Hahahahaha!

Kim: Du har nog rätt! Fan så härligt.

It´s all about me sa...

Vi har rätt lika smak, tyckte inte om rumänska versionen direkt (vilket jag inte skrivit i inlägget, men sa till min kompis som var med när hon var där) Fattade inte riktigt hur publiken kunde gilla det så mycket, men men. Lite avis på Golden Circle måste jag säga, vi satt alldeles för långt bort. I'm happy anyways.

Såg du hennes familj?

Beatrix Vnunk sa...

IAAM: Mmm. Jag är lite bortskämd nu. Känns inte som om jag någonsin vill gå på konsert under andra former.

Men visst var det bra!? Jag skulle vilja gå en gång till. Minst.

It´s all about me sa...

Jag vill oxå gå igen, och vara närmare! Det har liksom lagt sig lite nu, jag var så sjukt nervös innan, kunde knappt prata, men väl där fattade jag inte var jag var. Nu är jag redo för Madonna igen.

Såklart det var bra, jag kan inte jämföra någon annan konsert med hennes egentligen, till och med de få bitarna jag inte gillade så supermycket slår egentligen typ alla konserter jag varit på.

Nästa tour, var hon än är, åker jag dig. Du och jag eller?

It´s all about me sa...

Åker jag dig. Haha. Dit, såklart.

Jag tänker alltid att jag måste läsa igenom mina kommentarer innan jag klickar på Publicera, men jag är för lat. Det straffar sig.

Beatrix Vnunk sa...

IAAM: Ja, vi får bli hang-arounds 4ever:)