torsdag 20 augusti 2009

Hjälp, hjälp...med svag stämma

Det här inlägget tjänar ett enda syfte: tyck synd om mig. Skicka blommor...en slant...en vänlig kommentar?
För den med låg Beatrix-kunskap vill jag poängtera att jag jobbar hemma 2-3 dagar i veckan. I hemmet försöker jag även få ihop mina sista poäng till en magisterexamen.
Här är mitt arbetsrum:












Här är mitt kök:













Här är hallen:

















Jag diskar i badrummet.
Jag är gravid i 7 månaden.

Fast som min man hurtfriskt sa:
- Tänk att det finns människor som väljer att leva så här!?

19 kommentarer:

egoistiska egon sa...

fifan. det är faktiskt synd om dig.

Anna-Karin sa...

Men stackare...

Kim M sa...

STOR KRAM!

Påminner om stambytet i mitt hem. Och jag var ändå inte gravid.

http://www.kimmilrell.se/2006/12/07/home-2/

Kerby sa...

Då kan man väl säga att din lägenhet var lyx när jag hotellade där. ^^;
Du får hänga upp den här affischen på väggen nånstans: http://www.squidvsunicorn.com/wp-content/HanginThereMP.jpg

Johan sa...

...fast den företagsamme ser ju genast chansen på sista bilden att bara öppna ytterdörren och sälja "woktakeaway" till grannarna. Alternativt hembakt äppelpaj om man tröttnat på dendär jävla asiatskiten.

It´s all about me sa...

HOLY MOTHER!
Men jag är lite ego som inte tycker så fasligt synd om dig; vilken lyx att få jobba lite hemifrån och TÄNKT vad snyggt det blir SEN!!! :D :D

Inget inlägg från mig du blir glad av direkt skulle jag tro;)

Beatrix Vnunk sa...

Tack alla!
I dag när jag kom hem från jobbet fanns diskho, diskmaskin, spis och kyl. En oerhörd lyx. Dock står bygget stilla över helgen. Men ändå...

Kim: Jahahahahaha! Skönt att man inte är ensam. För två år sen renoverade vi badrummet - då gjorde jag upptäckten att jag faktiskt kunde bada i diskhon...

Kerby: Jepp, rena rama Grand på den tiden.

Johan: Jag är förvånad över att krögaren här hemma inte tänkte ut det! Bra tänkt!

IAAM: Jo. Lite glad. Faktiskt.

knas sa...

Uj uj uj.. Hoppas du inte har lata hantverkare, och att de hinner färdigt allt innan den lille kommer och invaderar.

Herregud, jag som tyckte det var katastrof att inte tvättmaskinen var installerad när vi kom hem från BB!! Min sambos stresshormonnivå gick i taket, och vi var farligt nära att aldrig mer prata med varandra.
En ynka tvättmaskin är inget mot vad du tvingas genomlida. Om jag kunde hade jag sprungit över med hembakt äppelpaj, från egenodlade äpplen.

Kenneth Grönwall sa...

Stackars stackars Beatrix, ser ungefär ut som min gamla ungkarlslya och det var ju inte särskilt kul. Fördelen med mig då var att jag icke var gravid. Och du, vi måste ju för fan se till och ses förbannat jäkla snart.

Bojje sa...

ähhhh Beatrix... Sluta tyck synd om dig själv....

Det kunde vara värre...

michanek sa...

Jag har försökt svara på din utmaning, men det är något vaj med min html-kod. När du piggnat på dig kanske du kan kolla på den?

my sa...

Jösses... DET ÄR SYND OM DIG!!!
Jag tyckte att min lägenhet var ett under av ordning, trots att sommarens alla målarpytsar (med extra allt) står framme (har stått ungefär på samma ställe sedan början av juli), när jag anlände hem från Tunisien (där ordning inte nödvändigtvis behöver ha hög prio. Det låg till och med en födelsedagspresent på min kudde.
Frans skvallrade och berättade att Simon och han hade storstädat igår.
Alla saker utom listerna är ändå på plats.(Vi har bott här i snart 7 år!)

Beatrix Vnunk sa...

Knas: Jag anser att det kanske vore bättre om du helt enkelt flyttade till Stockholm. Kan detta ordnas? Äppelpaj skulle kunna få mig att glömma nästan allt. Med extra vaniljsås kan jag till och med ha överseende med att bygget står stilla i en vecka nu!

Kentson: Jaa, när du säger det så är det faktiskt ganska likt. Hahahahaha! Och om jag inte minns fel så var det ju kul på ett sätt.
Jag minns ett par förskräckligt bakfulla förmiddagar med "jobb" och uppsjöar av take-away-menyer.
Och, ja, vi MÅSTE ses. Det här är bedrövligt.

Bojje: det blev faktiskt värre, men det är en annan historia.

Miche: jag vaggar över till söder idag. Som en oljad gravid-blixt.

Yttermyr: Så här är det: om listerna någongång kommer upp så är det icke längre det yttermyrska hemmet och jag kommer att känna mig stressad och orolig.

knas sa...

Jag tror att det räcker med att resten av min familj bor i Stockholm (mor och bror).. Jag får komma och hälsa på lite oftare i stället. Med äppelpaj i bagaget. Vaniljsåsen slänger vi ihop på plats.

En tripp till Stockholm ska nog inplaneras. Kanske bäst att inte lägga det precis när du nedkommer med baby...

Beatrix Vnunk sa...

Knas: Perfekt. Ser fram emot äppelpaj 2010! Taget.

Anonym sa...

bea! jag har full förståelse för din situation, jag har en tillfällig sambo som i går kväll placerade 9 bananlådor i min 1,5a. Och kallocain är nog med på min topp 15 också! MEN anledningen, och som plus, en chans för dig att bevisa att det där med minskad hjärnkapacitet med graviditet kanske ändå inte stämmer är min fråga:

Vilken slags ost åt vi till oxfilé, ruccola, bär - nyårshuvudrätten?

Minns inte efterrätten, men det va hummer till förrätt, och jag har gravidcravings på den rätten, förutom barnbiten.

Kärlek!
/Malin

Beatrix Vnunk sa...

Malin: Men hej! Kul att höra från dig.
Helt ärligt minns jag inte vad det var för ost...
Jag gör en mental notis och tänker under dagen. Ok?

Malin sa...

Ok. Jag kan nog hålla andan några dagar till!
Tack. Hur mår du och magen? Åh du är så cool.

Beatrix Vnunk sa...

Näää, Malin. Jag kommer verkligen inte på. Men jag har inte slutat tänka. Jag lovar.