onsdag 21 oktober 2009

Alla får ligga

Min närmaste granne är en rätt anal jurist i 30+. Man märker just inte av henne utom då hon dyker upp på brf-möten med bakåtstruket hår, korrekt klädsel, talandes flytande juridiska. Plötsligt för några månader sen verkade hon byta livsstil - hög musik och fest. Och hon började plötsligt knulla med en frenesi som fått mig att dra mig för att bjuda hem folk. Det pågår högljutt i timmar och när det äntligen upphör är det risk för att det bara rör sig om fem minuters paus.
Ganska fort stod det klart att hon i själva verket, naturligtvis, var oskyldig till det hela. Lägenheten är uthyrd. Av förklarliga skäl har jag varit lite nyfiken på den nya innevånaren. Jag föreställde mig en tjusig amazon med ett enormt knullrufs och en lite djurisk framtoning. En vild och vacker kvinna. Jag har nästan varit lite avis.
I dag mötte jag min vardags-nemesis, aka Knullis, i tvättstugan. Det var en han. Blek och smalfet. Han hade en välpressad märkesskjorta och noppriga långkalsonger med gällivarehäng. Ett blekt, lite blankt babyface. Och den satan hade med sig sin jävla laptop och satt och jobbade halvklädd medan han tvättade.
Tydligen får vem som helst para sig nu för tiden.
[öppet mål, jag ser det]

15 kommentarer:

It´s all about me sa...

Haha, jag talar också flytande juridiska. Nästan! Det tog ett tag att lära sig :D

Och du, han kanske mest kollar porr och leker med sig själv? Har du bevis för att han ligger på riktigt? ;)

Johan sa...

...men Batrix. Det kan bli värre. När du upptäcker att det bara är han och laptopen....och inget annat/annan som låter om nätterna. Exakt vad han gör kan jag pga gravida och minderåriga inte gå in på här.

Beatrix Vnunk sa...

IAAM & Johan: ni tycks vara inne på samma spår - och ni kan ha rätt.
Sist dunkade sängen förfärligt mot väggen, men det kanske mest är en självproducerad ljudeffekt.
Jag vet inte om jag kan/vill gå till botten med detta...

Johan sa...

..att smalfet iklädd bara noppriga långkalsonger, tjutande springa in i väggen med huvudet före samtididgt som laptopen under armen visar ett bildspel på bara mycket gamla släktingar måste ju kunna skada "hårdvaran"....urk. måste få bort bilderna av den mannen...

Anna-Karin sa...

Det är för jävligt, men jag har en känsla av att vem-som-helst-folk får ligga mest. Dom bryr sig ju inte vem dom ligger med. Väl? Jag vill att du spoionerar i trappan på vem det är som går in där och avlägger rapport.

Beatrix Vnunk sa...

Kaaja: För din skull. Jag lovar. Jag återkommer med rapport.
//Beatrix Sahlander

Kim M sa...

Jag tycker du ska gå till botten med det hela.
Ställ intima och raka frågor. Fotografera både karln och hans lady friends om du får tillfälle.
Och inte minst - ta reda på vart juristbruden tagit vägen!
Tack.

A Versatile Girl sa...

Jag hade en sån granne en gång. En han. Totalt osexig, men tycktes ligga en hel del.
Ljuden var dock i stor sett enbart av "mänsklig karraktär" och jag kom aldrig fram till exakt hur det låg till. Om det bara var p-rullar eller bara natura eller en smetig blandning av båda.

Beatrix Vnunk sa...

Kim: du har naturligtvis helt rätt i detta.

AVG: Jag måste citera en vän: "Sexualdriften måste på något vis stänga av alla andra sinnen för en stund. Ja menar ta bara den rödmutashacherade bonden som söker fru just nu! Hur är det möjligt att någon kollat in honom och blivit pilsk?"

Anonym sa...

Ha ha ha!

Jag försökte titta en stund igår, tror att jag tagit ridlektioner med Bonde-tjejen..., men jag blev för generad. Slog över när jag insåg att han längre fram i programmet skulle börja attackpussa. Bytte till arg snickare. och gav sen upp.

S-dear.

/återgick till katedralen vid havet istället. Sicken fnastorr fjupp jag är.

A Versatile Girl sa...

Ja, fast det som är spännande med bonde söker fru är ju att det verkligen är ett kaka-söker-maka syndrom. Tittar man på tjejerna som vill ligga med rödtotten får jag samma känsla som med rödtotten: "Hur är det möjligt?"

It´s all about me sa...

Appropå rödhåriga bonden i Bonde söker Fru. Jag fattar inte. Får han ligga, har vi verkligen bevis på att vem som helst får.

Jag riktigt ser genom tvrutan att han dessutom luktar illa. Jag vet att jag är hemskt, men jag kan inte hjälpa det.

Anna-Karin sa...

Nu känns det som om jag missat nått när jag inte tittat på Bönderna.

Grannen sa...

Fan va pinsamt, såg att du bor i Vasastan. Det kan vara mig du pratar om. Hoppas inte, då måste jag flytta igen :(

Beatrix Vnunk sa...

Grannen: Ojdå, ajdå, du har alltså även tidigare haft problem med detta? Det för myckna liggandet driver dig till nomadliv? Intressant.