måndag 26 oktober 2009

Mitt eget trevliga själv

I brist på liv lägger jag ut en enkät. Kan inte ni också göra det så jag får lite insyn. Pliiis.

Du heter: Jag vill förhålla mig ogooglingsbar, men ni vet ju.

Smeknamn: Min man kallar mig Virrpinne ibland, men annars är det nog Beatrix som gäller. Mer som alterego än smeknamn dock. Det sitter i alla fall så till den grad att en bartender i den lilla stad där jag bodde i tidigare frågade mig vad Beatrix ville ha när jag själv beställde alkoholfritt.

Låt som när du är ledsen sörjer till: Ingen direkt, det känns som om jag vuxit ifrån det där sörjanadet till låtar, men jag blir alltid lite vemodig när jag hör Mad World och Purple Rain.

Vad tror folk om dig? Att jag är taggig och lite farligt oberäknelig.

Stämmer det? Förvisso.

Vad får du oftast komplimanger för? Intelligens, snygg häck och integritet.

Vad säger du för att imponera på någon? Jag drar i med någon av alla mina konstiga små-kurser på universitetet. Etnometodologi, till exempel. (Vet själv inte vad det är, men jag innehar 5 oomkullrunkeliga poäng)

Hur imponerar man på dig? Genom civilkurage, genuint ointresse för pengar och förmåga att se helheter.

Brukar du skratta för dig själv? Rätt sällan, tyvärr.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "God morgon min kära. Jag kommer."

Var bor du? Vasastan, Stockholm.

Trivs du där? Mycket.

Äger du några Converse? Nej.

Brukar du bli för full? Brukade. Men mer och mer sällan. Ganska precis ett år sen.

Är du allergisk mot något? Nej.

Har du haft sex idag? Icke.

Nästa mål i ditt liv: Bli klar med köksrenoveringen och föda barn.

Hur svarar du i mobilen? Mitt namn.

Vem ringde du senast? Min man.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen? att jag skulle skicka kontoutdrag till revisorn och att han älskar mig.

Antal timmar sömn inatt: 4 sammanhängande.

Sov du ensam? Ett tag. Sen kom sambon lullandes.

Brukar du komma i tid? Ja. Med fascistisk iver.

När mår du bra? Rätt ofta. Spontant; när jag är ensam hemma och går och pysslar, målar, snickrar, lagar, fixar. När min son sparkas. När jag hamnar i ett kreativt skrivarflöde. I ett varmt bad. När jag jobbar som massör. När jag läser en bok. När jag skrattar med vänner. När jag skedar med min man. När jag får ett glas rött gott vin en fredagseftermiddag. När jag träffar min guddotter...

När blev du fotad senast? Av Kentson för typ en vecka sen.

Hur känner du dig nu? Tillfreds och ganska produktiv.

Vanligaste färg på dina kläder: Beige, svart, off-white, kaki.

Vad tycker du om fötter? Älskar vackra fötter.

Vad saknar du? Ordning, självdisciplin, ekonomiskt sinnelag, några spridda släktingar, ett par grejer till Nisse-Nim och diskmedel.

Hade du en bra kväll igår? Mycket fin. Mat med Colette och lite släktträff på Sabai-Sabai.

Favoritdryck på morgonen: Kaffe med mycket mjölk.

Rakar du benen? Ibland.

När brukar du oftast gå och lägga dig? Vid 23.

Är du blyg? Lite.

Sysslar du med någon idrott? Inte efter 25. Tyvärr. Det blir gymet för hela slanten.

Vill du hellre ha mail än brev? Ja, jo, det tror jag.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Kanske. Rent teoretiskt: ja.

Har du spytt offentligt? Aa, men inte de senaste 20 åren.

Är du nöjd med ditt liv? Ja.

Är du bortskämd? Kanske. På sätt och vis. Osäker på definitionen.

Vad gör du i morgon? Besöker barnmorskan och lite avslutande manövers innan mamma-ledigheten är ett faktum.

Vad är det värsta du vet? Allt från slipdamm i bokhyllorna till politisk korrekthet. Don´t get me started.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Lyxfällan skulle nog kunna döma ut mig.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Jag tycker inte att kändisars jobb är att vara bra förebilder. För mig personligen är Gudrun Schyman och Madonna förebilder.

Vad längtar du till? Min son. Ett glas rött och en råbiff på Tennstopet. Min ö i Grekland. Ett hårt träningspass. Jämtland.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja och så vansinnigt ödmjuk och tacksam för detta.

Vad använder du för shampoo? Det som finns.

Vad är det finaste du fått? Jag är lyckligt lottad - det är helt enkelt för mycket för att räkna upp.

Hur gammal är du: 40.

Du samlar på: Inget för tillfället.

Gröna eller röda äppeln: Gröna.

Vem ringer du när du är arg/ledsen? Olle, Cicci, Annica, Mamma, Pappa.

Gillar du golf? Nej, usch.

Vilken tid gick du upp idag? 06.30.

Har du sovit i din egna säng inatt? Ja.

Har du strumpor på dig nu? Ja. Varma, ulliga, beiga.

Är det okej att gråta? Naturligtvis.

När grät du senast? I torsdagskväll av ren utmattning.

Vad skulle du göra om du vann en miljon? För tillfället inget speciellt faktiskt.

Bär du glasögon eller linser? Nix.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nä.

När går du upp ur sängen en helgmorgon? Vid 7-8

Vill du gifta dig? Nä, inte direkt.

Vill du ha barn? Aaa! Rätt snart, faktiskt.

Solar du ofta? Nä.

Är du bra på att laga mat? Ja, det tycker jag.

Är du flygrädd? Nix.

Hur vig är du? Väldig.

Är du musikalisk? Nej. Jag är nog inte omusikalisk heller.

Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten.

Tror du på ett liv efter döden? Beror på dagsform.

Tycker du om sushi? Jarå. Det har väl en tendens att bli nödlösnings-mat.

Vad äter du helst när du ser på film? Beror på tid och plats.

Bor dina föräldrar tillsammans? Nä. Hahaha. Galna tanke.

Har du tandläkarskräck? Nej. Jag gillar faktiskt att gå till tandläkaren.

Har du någon gång gråtit dej till sömns? Ja. Tyvärr.

Biter du på naglarna? Ibland.

Senaste låt du hörde: Bob Marley - Kaya.

4 kommentarer:

WispyBlue sa...

Fy satan vad lång den var!!! =O
... men jag har inget bättre för mig.

Beatrix Vnunk sa...

Kaisa: Nä, där seru!

Kim M sa...

Fantastiskt.
Kan du inte lägga ut bilder på din fräna häck!

Beatrix Vnunk sa...

Kim: det är andra som gillar min rumpa. Inte jag.

Kan du ta å ge mig en lista i retur! När du ändå är hemma och belastar samhället:p