måndag 12 oktober 2009

Den förmodade lyxen

Jag älskar att bunkra böcker. Jag är helt osnobbigt urskiljningslös vad gäller format och genre - Elias Canetti eller Ed McBain, Akademibokhandeln eller antikvariat - jag förlorar mig fullständigt och köper så mycket jag kommer åt.
Med åren har jag drabbats av insikten att jag inte bara köper böckerna. Jag köper mig även den tid jag tror mig ska få. Den förmodade kvalitetstiden då jag under optimerade former ska läsa böckerna.

I dag håller min man på att montera upp vinskåp i köket. Jätte-jätte-många vinskåp blir det.

6 kommentarer:

Johan sa...

*skrattar* Vad skulle han annars gjort? Legat på golvet och varit skengravid? -Nu gick vattnet! Märkligt nog tydligen i nyllet som blivit alldeles vått när han rullar runt där. Vinskåp för framtiden verkar säkert. Å lagom jobbigt att skruva upp.

Udda Persson sa...

Böcker är bra men VINSKÅP jätte många VINSKÅP det är ..jag finner inga ord. Vinskpå *klapp, klapp klapp* vinskåp *klapp, klapp klapp*

Anonym sa...

säg åt honom att sätta dit en och annan vinkyl cokså så att vi slipper dricka ljummet Alsace.

I ditt inlägg tycker jag, faktiskt, att det bör tilläggas att bokryggarna numera ska ha viss färg...

Ha ha ha...

Kram.
S-dear

Kim M sa...

En flaska rött och en god bok. Det är hösten det.

Dogge sa...

Vinskåp, ses vi till helgen?

Beatrix Vnunk sa...

Udda & Linda: Jag kommer nog också att älska det. En dag. Sen.
S-dear: Men helvete! Det har du rätt i.
Kim: Det är definitionen på nästa höst:D
Dogge: Jajabullar! Fan va mysigt det ska bli. Det är sjukt längesen!