tisdag 27 oktober 2009

Tisdag

Jag försöker knåpa ihop en radiojingel åt min man (eller hans företag). Jag är skitdålig på det. Ett tag i början av millenniet (jag gillar inte att det stavas med två n) skrev jag jinglar ombedd av en radiokanal. Både de och jag blev förvånade över hur dålig jag var och karriären varade i kanske två månader. Min mans selektiva minne har dock bara registrerat att jag "brukade skriva jinglar" och då och då brukar han be mig hjälpa honom. Stackarn.

Vidare konstaterar jag att jag förväntas föda barn om nio dagar. Jag har en tilltagande overklighetskänsla. Jag trodde att det skulle bli verkligare med tiden, men icke. Nu är det helt obegripligt. Dessutom har jag inte tid. Hantverkarna är inne på slutspurten och jag skulle absolut behöva två veckor på mig att måla lite väggar, fixa lite detaljer och städa bort slipdammet. Dessutom vet jag inget om spädbarn och är lite tveksam till om jag öht reder ut detta. Har de inte väldigt stora huvuden och breda axlar?

9 kommentarer:

It´s all about me sa...

9 dagar kvar, hallejujah, det är ju ingenting! Det känns dock ganska naturligt att det känns helt overkligt, tills den dagen ungen föds. Kanske känns det fortfarande overkligt den dagen?

Liksom, att födas och att dö, är det som känns allra mest overkligt för mig - ändå är det de två sakerna som är typ de mest verkliga som existrerar. Stört. Stort lycka till iallafall! Hoppas att du TAR DET LITE LUGNT innan och inte föder ungen i en målarburk.

Skriva jinglar låter onekligen hurtigt, skulle vara roligt att höra de du skrev :)

Nettan sa...

Herrej-klar, nu rä det inte länge förrän storken kommer med sin leverans.....
Känns det nervöst?

A Versatile Girl sa...

Det var pga sådan som dig som man tidigare sekel hade sk ammor, tror jag. ;)

Nej, men seriöst, 9 dagar? Widget bebisen här brevid påstår 10. Tänk 24 extra timmar. Spendera dem väl. =)

li.te sa...

Turligt nog trycks bebisarnas stora huvuden ihop rätt rejält (kanske aldrig så rejält man skulle vilja) och deras breda axlar krummar ihop sig och tar sig ut en i taget. Se det hela som ett tufft träningspass och använd dig av samma tekniker vad gäller högt energi intag, andning och avslappning osv. En del säger att man upplever smärtan som en positiv. Hoppas du är en av dem. Hur som helst så är det faktiskt sant att den stora massan mödrar glömmer just smärtan kvickt. Tips: Vänta in i det sista med att låta dig eller någon annan lura i dig att ta ryggbedövning. Smärta VS förlamningskänslan ger 100-0 i slutpoäng Väldigt spännande tider nu..Åh du, Nimrod kommer lära dig allt du behöver veta om honom.

S sa...

Känner igen det där med overkligheten. På ett teoretiskt plan är jag med men inte på ett känslomässigt, vadå en bebis? Visst tyder vissa saker på det såsom; gravid fru och barnprylar, men nej, det är nog inte sant ?!

De allra flesta föräldrar verkar ha lärt sig hur man ska göra och barnen är utformade för att vi vilja ta hand om dem så det löser sig med det praktiska tror jag. Det finns annars mängder av folk att fråga, och många olika svar : )

Beatrix Vnunk sa...

IAAM: Roligt och roligt...eeeh....tragikomiskt är nog ordet:D

Nettan: Ena sekunden lugn som en filbunke nästa i panikångest. Men mer och mer less. Bara hantverkarna har dragit så tror jag att jag kommer tillåta mig själv att föda barn på ren uttråkning. Hur går det för dig? Måste kika in och kolla!

AVG: Widgeten och kalendern säger lite olika. Hursom kvittar det nog. Förstföderskor får tydligen oftast barn för sent - äldre kvinnor för tidigt. Jag får väl se vilken kategori jag kvalar in i...

Li.te:Jag lovar. Mitt BB verkar dessutom jävligt emot epidural. Jag har önskat akupunktur i första hand. Hoppas jag klarar mig på det.

S: Exakt så. Krama Anna från mig och sköt om er.

WispyBlue sa...

Det här har INGET med ditt inlägg att göra. Inte heller med din bebi..
men jag såg He's just not that into you igår.. ochjagmåstebarasäga Jennifer Aniston påminner mig om dig =o

Beatrix Vnunk sa...

Kaisa: Hahaha. Jag ser inte själv likheten, men jag har hört det förr så något måste det vara:)

Kim M sa...

Blir det nåt så låt oss höra!

9 dagar is NADA! Wow!