måndag 25 augusti 2008

äcklia, äcklia människor

träningen går bättre än på år och jag kan inte se någon direkt orsak till att jag inte ska se ut som madonna i slutet av denna termin!
Om inte.

Gymet är kanske en av världens jävla äckligaste platser. Min avsky för människor, baciller, kroppsvätskor och annat äckligt de sprider är dokumenterad. Och på gym har de fritt spelrum och kommer i horder.

Jag har kört vanessas muskelpass - 60 minuters superset - tre måndagar på raken nu. Varje gång har någon börjat fisa efter 40 minuter. Stanken är obeskrivlig. Förra gången var egentligen värst. Vi talar om typ begagnad taco-krydda. Men den gången kom det smygandes. I dag skedde det utan förvarning och överrumplade oss fullständigt. Jag var, på riktigt, en mikrosekund från att kastspy. Hajja vilken kedjereaktion det kunde blivit!
Efter tre gånger är det bara att förstå att det är ett mönster.
Och nu kan jag inte sluta tänka på vad äckligt det är med alla typer av folksamlingar. Vi andas samma luft och löjligt lite tyg skiljer oss från andras könsdelar och kroppsvätskor. Fyfan.
Jag måste skaffa fuck off-stålar fort!
Annars kommer jag aldrig se ut som madonna.
Jävla jävlar.

Inga kommentarer: