måndag 18 augusti 2008

bananas

det vore en avsevärd överdrift att säga att jag älskar bananflugor, men de intresserar mig.
Varifrån kommer de? De tycks alltid materialisera sig ur tomma intet. Man kan ha plockat bort allt, desinficerat och steriliserat stora delar av hemmet. Ändå alltid någon kvar. Och den sekund en frukt dyker upp förökar den sig direkt och blir till sjutusenminst. Och varför dör de inte? Är de kackerlackans onda kusiner från landet?

I mitt hem finns just nu kanske 14 tappra kvar. 1 badrummet, 2 i sovrummet, resten i köket. Förr när jag hade killar som använde hårspray brukade jag, med framgång, spraya ner dem samtidigt som jag tände eld på strålen. Burn, motherfuckers! Det funkade fint. Nu står hemmet utan hårspray sedan 90-talet och jag visste ingen råd. Men gud hör bön och ett fin-fint tips om vitvinsvinäger med två delar vatten i glas kom in. Glaset är på plats och tre banan-as har landat. Med ett djävulsk leende väntar jag på de andra och drunkning.
Det känns fint att ha lite projekt att övervaka!

Inga kommentarer: