lördag 30 augusti 2008

trött på en internationell skala

det känns i hela kroppen att jag jobbat non-stop sedan november och jag börjar ha svårt att urskilja varför. Vaknade kl sju, trots sovmorgon, med ont i hela kroppen. Trodde jag höll på att bli sjuk. Upptäckte sedan att jag snarare var sjukt trött. Trodde omöjligen man kunde vara så här trött när man bara är 39 år.
Har försökt orka läsa en bok eller titta på tv, men det känns som en allt för stor intellektuell utmaning.

Det är sällan jag ifrågasätter mig själv efter som de flesta av mina beslut tillkommer efter år av fundering, men i dag undrar jag.
Kanske man borde tagit del av samhället. Tjackat fast anställning, gått med i facket, nätverkat, spelat golf och haft 450 vänner på facebook. Ringt en tekniker vid driftsstopp, sjukskrivit sig vid sjukdom och åkt till thailand till jul.

När jag ser det i skrift märker jag direkt att det inte skulle fungera. Bloggen fungerar alltså som terapi.
1000 spänn sparade. Check.

Inga kommentarer: