söndag 17 augusti 2008

svägerskan

i går, i natt , i dag har jag vårdat full/sjuk/bakfull man i hemmet. Vid tretiden sjönk jag själv i djup coma. Less på att svara på dumma frågor och hämta treo. Vid uppvaknandet hade han smitit ut för att köpa pizza. Man får väl säga att mitt arbete är avslutat. För denna gång.

Det märkligaste som hänt denna helg är nog egentligen att jag fick träffa min nyaste svägerska för första gången. Ryktesvägen har gjort gällande att hon är lång och hon har därför kallats "den långa". I själva verket visade sig ryktet om hennes längd vara både underdrivet och det minst relevanta.
Ibland när man ser snygga människor så tänker man "det där är en fotomodell", ibland när man ser fotomodeller så tänker man "hon är ju inge snygg". När man fick syn på den långa tänkte man i "jisses, jag hamnade i en reklamfilm". Hon såg liksom som stigen ur ett kommersiellt sammanhang. Som att den mörka festvåningen lystes upp, allt stannade och plötsligt skulle en speakerröst deklarera parfymslogans. Den långa var 180 lång, mest i ben. Vägde max 60 kg. 19 år. Hade perfekta drag, fylliga läppar och barbiehår. Och när någon frågade om hon aldrig funderat på att bli modell såg hon uppriktigt förvånad ut och sa:
- nää, varfördå?
Det verkar bli en spännande svägerska.

Inga kommentarer: