tisdag 19 augusti 2008

klockan är 12, inget har hänt

jag och kristoffer lunchade och passade på att gratulera varandra på madonna-dagen i efterskott. Hans kväll hade varit betydligt mer genomarbetad än min och jag kände mig nästan lite missunnsam. Han äger dessutom boken "sex". På franska. Lyllo. Tur att jag älskar honom, annars skulle jag avsky honom.

Alltså det är märkligt många människor som säger så här:
- asså jag har alltid gillat madonna, men nu har hon faktiskt gått för långt.
Hon borde börja klä sig sin ålder. Hon borde sluta jucka med unga killar.
Jag fattar inte ens vad det betyder.
Nu är till och med carolina gynning på. Hon brukar väl vara öppen för alternativ?
Det är något med madonna och gudrun schyman alltså.
Det verkar inte finnas något slut på vad dessa kvinnor provocerar. Spelar liksom ingen roll vad de gör.
I madonnas fall verkar det just nu i princip bara handla om åldern. Jag menar hon gör ju det hon alltid gjort. Mixa pop med sex, religion och politik. Och folk blir pissförbannade. Som vanligt.
Madonna är sig lik. Folk är sig lika.
Inget nytt.

Inga kommentarer: