torsdag 14 augusti 2008

bitch trolls from hell

jag oroar mig en del för att bli galen. Man skulle kunna påstå att jag tänker på det så ofta så det lätt skulle kunna leda till galenskap.
Men nu har det helt gått över styr.
Det går ett program på trean som jag då och då dyker in i. Jag vet inte vad det heter men konceptet är som följer: två amerikanska ragator - mor och dotter - tävlar tillsammans om att bli mor-och-dotter-skönhetsdrottning. Typ miss mother and daughter. Reglerna verkar vara de samma som alltid. De ska ha aftonklänning, baddräkt, svara på kluriga frågor, gilla barn och fixa fred. Har man väl ramlat in i programmet är det omöjligt att ta sig ur. Det är helt stört. Varken mer eller mindre. De gråter och hulkar och har mamma-dotter-moments. De får döpa sitt team och det kryllar av "divine divas, dare devils och glam gals".
Och som ett otäckt mantra i min skalle nynnas:
- tänk om jag och mamma blir kollektivt galna och plötsligt ska vara med, tänk om jag och mamma blir kollektivt galna och plötsligt ska vara med, tänk om jag och mamma blir kollektivt galna och plötsligt ska vara med...

Det finns ju naturligtvis ingen relevans i detta eftersom vi är för gamla, bor i sverige och vi är fullt mentalt friska, men det hör inte hit. I min hjärnas mörkast gravkammare finns utrymme för allt.
Jag får liksom ilningar av ångest när jag tänker på vad vi skulle kunna ställa till. Vi slänger oss gärna med könsord. Vi pratar politik. Mamma har en tendens att, högt, ge utlopp för vad hon känner när hon känner det och jag tycker att idén om allmän rösträtt är helt förlegad. Ingen av oss vill ge pengar till djurens rättigheter och vi blir fruktansvärt osams. Inga glam gals, what so ever.
Vi skulle förmodligen ägna tre timmar åt att gillra intellektuella fällor åt de andra, tröttna och bli fulla. Gråta av förnedringen att åka ut i första avsnittet och därefter bli tvungna att lämna landet. Och som alla vet visas ju skiten i alla länder.
Death it is.

Det har visat sig att mamma brottas med samma tanke. Finns det någon medicinsk term, månne?
- Rädsla för att bli galen och plötsligt vara med i amerikansk såpa eller talkshow mot sin vilja.
Jag ger svaren. Ni ställer frågorna.

Inga kommentarer: