måndag 19 januari 2009

grå, grå, grååååååå

det är jämngrått i stockholm denna måndag i mitten av den ondsinta januaritiden och jag vill bara, bara sova.

I går såg jag och Martin The Curious Case of Benjamin Button och den var riktigt bra. Liksom lite hjärtskärande från början till slut. Jag kan inte direkt påstå att ångesten över tid, ålder och död försvann, men den sattes i alla fall i perspektiv. Och jag är förtjust i det lite skönt, gammaldags, sättet att episkt berätta en historia.
Filmjäveln är 2 och 40 lång och jag är egentligen helt emot så långa filmer, men det funkade. Jag gillade Zodiac (av samma regissör) också, men annars är långa filmer bara jobbiga. Jag har knappt ens tålamod med Apocalypse Now och när jag sett sagan om ringen-filmerna har jag velat börja gråta.
- Men klättra upp för det förbannade jävla berget så jag får gå hem och sova!
Men Benjamin innehöll inga onödiga transportsträckor. Den får fem anna-saror.

litteraturfronten gäller fortfarande Twilight-serien. Jag har nått fram till del tre -Eclipse. Nä. Det är inte bra. Men det är förbannat spännande och romantiskt. Det är som knark och jag kommer garanterat inte att ge mig förrän jag knarkat mig igenom alla tusentals jävla sidor som utgör detta dravel.
Och, helt internt, jag har problem med Bellas kärlek till Edward. Han är ju liksom ingen riktig vampyr. Jag anser att han är fusk och inte gör det han ska. Han framställs också som lite trist. Jag skulle vilja uppmuntra till ett slut där hon får Jake. Ja, om någon undrade hur en vuxen kvinna känner inför ungdomslitteraturens mest hypade kärlekssaga. Eh...

Vad gäller tv tycker jag, som vanligt, att inget egentligen slår Top Model. Nu när Stjärnorna på slottet är slut.

Inga kommentarer: