söndag 25 januari 2009

i brist på kreativitet...

...antar jag Esters utmaning.

10 Första
Första bästa kompis Anna Sofia Stigsdotter Jansson, granne i Uppsala och Östersund
Första bil Har varken bil eller körkort. Fast jag har faktiskt ägt två bilar på papperet. Båda gav mig omåttliga besvär.
Första kärlek Anders Pehrson. Jag var 14.
Första husdjur Ett svart marsvin som hette alla namn jag tyckte var fina: Snövit, Maria, Törnrosa, Veronica och så vidare.
Första semester Till mormor i Helsingborg eller pappa i Östersund kan jag tänka.
Första jobb Skrev kuvert och listade adresser åt universitetet i Uppsala. Jag var 13 och sumpade alltihop.
Första köpta skiva Jag tror det var Abba Arrival. Den första skivan som påverkade mitt liv var Prince 4 u, ett par år senare.
Första piercing Har inga.
Första konsert Ebba Grön & Dag Vag på Barowiak i Uppsala, jag var elva tror jag.

8 senaste
Senaste alkoholdrycken Café Culture Pinotage.
Senaste bilfärd Från hemmet till tv 4, Gärdet.
Senaste filmen du såg Misstänkt med Cher.
Senast ringda telefonsamtal Lillebror Mike.
Senaste bubbelbadet I går.
Senast spelade CD-skiva Farinelli il castrato.
Senaste gången du grät Under ett enmansfylleslag hemma hos Michanek.
Senaste måltiden Svamprisotto med mycket parmesan.

6 har du någonsin
Dejtat en av dina bästa kompisar Dejtat? Vad är det ijenklien?
Blivit arresterad Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet Ja.
Fastnat med blicken i någons urringning Ja.
Sagt att du älskar någon utan att mena det Nej.
Busringt till någon Som fan.

7 saker du har på dig
1. Over-sized herrjeans g-star
2. Svarta trosor
3. Blågrå tröja
4. Grårandig väst
5. Fårskinnstofflor
6. Svarta strumpor
7. En vit snodd som förvandlat lugg till ful 80-talfrilla
- det här är ingen jävla modeblogg!

6 saker du har gjort idag
1. Vaknat och somnat igen.
2. Pratat länge i telefon med My.
3. Tagit mina vitaminer och min homeopatmedicin.
4. Bokat och avbokat träning.
5. Bokat och avbokat bio.
6. Jobbat.

5 favoritsaker utan rangordning
1. Duschkräm som Kristoffer köpte åt mig i NY - Caramel Apple.
2. Nässpray.
3. Tempursängen.
4. Mina böcker.
5. Ett par Indian Rose-jeans från 2002.

4 personer du kan berätta allt för
Annica -- -- --

3 val
Blått eller rött? Rött
Sommar eller vinter? Sommar (så vida vi inte snackar riktig vinter för då är det lite tveksamt)
Choklad eller chips? Choklad

2 saker att göra innan du dör
1. Skriva en roman.
2. Komma över min dödsångest.

1 sak du ångrar
En lägenhetsaffär.

4 personer du vill ska göra samma blogginlägg
Egon
Mamma Mo
Frau Anna
Stortrosa

Och en bonusutmaning till Bojje

Inga kommentarer: