fredag 16 januari 2009

kreativt stopp

För att slippa jobba ett tag hakar jag på Egons utmaning. Någon kanske undrar över hur jag fungerar...?

01. Stänger du av mobilen när du sover?
Japp. Jag stänger oftast av den när jag anser arbetsdagen vara överstökad.

02. Vem såg dig senast naken?
Undertecknad. Det var så där.

03. Hur såg du ut på högstadiet?
Svarthåring, svartklädd. Ofta med trasiga jeans och väst. Obegripligt liten. 158 cm lång och 37 kg tung.

04. Hur kommer du se ut om tjugo år?
Som en gammal hippietant, misstänker jag.

05. Hur var du på dagis?
Jag gick inte på dagis. Jag sattes i någon flummig 70-talsvariant som kallades trefamiljs-system. Jag avskydde de andra barnen och var antagligen rätt obstinat. Jag gillade vampyrer och skämtartiklar mer än vad som var normalt för barn i den åldern och hade därför ganska stora kommunikationsproblem.

06. Hur är du att ha som arbetskamrat?
Det råder lite delade meningar om det. En ganska hopplös variant av petimetrig och tramsig tror jag. Så där inledningsvis brukar jag få omdömet "snobbig".

07. Har du celluliter?
Förvånansvärt få. Tack mamma.

08. Biter du på naglarna?
I perioder.

09. Har du något handikapp?
Blind på ena ögat.

10. Är du rädd för att få hängbröst?
Rädd är ett stark ord, men det är inget jag önskar.

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna?
Om ens tro anfräts av genusfunderingar så är man nog lite fel på det.

12. Svär du?
Mycket medvetet.

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?
Jag tror det. Man träffar dem så sällan.

14. Hur homo är du på en skala 1 - 10?
Ganska lite tror jag. Jag önskar jag var det och har ägnat fett med tid åt att försöka bli lite mer homisk men nej...
Fanns det ett piller skulle jag nog ta det.

15. Tror du på utomjordningar?
Oh, ja. Jag har ett par tre i bekantskapskretsen.

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?
En ganska matig sallad. Med mycket mozarella.

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
Dillkött.

18. Har du blivit arresterad?
Nix.

19. Ljuger du?
Helst inte, men jag är förbannat bra på det.

20. Har du kysst en polis?
Nej, eller jo, räknas elev på polishögskolan (det är stort av mig att erkänna sådant tycker jag)

21. Är du rädd för Securitasvakter?
Ja.

22. Har du någonting att dölja?
Naturligtvis.

23. Vad har du på din nyckelknippa?
Nycklar till lägenheten, ett bling-bling "S", en katt som heter Klas och en voodoodocka som heter Woody. För övrigt upprättade jag en princip redan som 20-åring: att i yttersta mån undvika nycklar. Nycklar = ansvar. Ju fler man har desto sämre mår man. Just nu har jag alltså två nycklar och tre leksaker - det bådar gott för den mentala hälsan.

24. Är du / har du varit gift?
Nix.

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen?
Varför? Nja, inte troligt. Han har väl vänner som kan få hem honom...

26. Kan du laga cyklar?
Nix.

27. Kan du fixa med bilar?
Nix.

28. Brukar du köra om?
En gång i hela mitt liv. Jag övningskörde och höll på att köra rakt in i en buss. Jag tog aldrig körkort.

29. Kan du baka bröd?
Ja.

30. Vet du hur man frostar av en frys?
Jag tror det.

31. Vilken tvserie skulle du helst leva i?
Magnum.

Inga kommentarer: