måndag 21 september 2009

Fitta

På förekommen anledning lägger jag ut en gammal text om det kvinnliga könsorganet. Egentligen är det upptakten till en bok om systerskap som aldrig riktigt blir klar.

- Hrmm öh ursäkta mig öh toc-toc-toc öh nu då? är den på?
Ursäkta, jag, hrmöh alltså:
Jag är här för att hävda min rätt och kräva något tillbaka.

- Sedan en längre tid är det något som gnager mig. Det handlar inte bara om att jag är berövad något. Det handlar om ett slags logiskt felslut. Jag talar om fittan. Det kvinnliga könet.

- Hur kommer det sig annars att fitta är synonymt med jävla kärring, äckel, ett riktigt starkt ord när man är RIKTIGT förbannad, den starkaste svordomen, jävla idiot, extremt hat etcetera. Allt enligt en icke helt vetenskaplig undersökning jag gjort. Det kvinnliga könsorganet är sålunda förknippat med känslor hämtade ur våra allra djupaste och Öhrm...så att säga själslösa gravkammare.

Konstpaus.

- Jag har försökt finna en orsak till detta lexikala jätteskutt. Och jag tror att man bergis kan finna svaret lite varstans. I religionen, i filosofin, i stjärnorna, i samhällskunskapen eller varför inte ekonomin. Kort sagt där man vill söka.
- Men! Frankly my dear, I don´t give a damn. Jag är inte här för
att tillhandahålla några svar. Jag är här för att markera. Och jag vänder mig till Dig Man som skriker ”förbannade fitta” efter den kvinna som nobbat dig på krogen.
- Vad menar du? Är det inte, just, fitta du är ute efter från början?
Jag begriper inte.

Jag vänder mig till Dig Kvinna som, med smädelse i rösten, väser, fitta, om din ovän.
- Föraktar du, och tar avstånd från, ditt eget kön så till den grad?

Och Du Man som anser att det lägsta betyg du kan ge en annan man är ”fitta”.
- Vad menar du? Är det sämsta du kan tänka dig om en man att han är av kvinnligt kön? Är det kuk du vill ha? Är alla män som kallar andra män för fittor homosexuella? Ursäkta en blondin men det är ytterligt förvirrande.
Men Du, kvinna. Du som använder ordet fitta som det mest kränkande som kan sägas om en man.
- Du måste skoja!?

Kommer du allt som oftast på dig själv med att säga ”jag har bara killkompisar. Killar är så himla enkla att ha med å göra. Tjejer bara skvallrar, är elaka och missunnsamma”?
Då kan jag med största sannolikhet ställa diagnosen ”indoktrinerad av manlig fördom”. Nästa gång du känner att du med hela ditt hjärta hatar någon kan du väl testa din lungkapacitet med ”DIN JÄVLA KUK”.
- Varför ska det bara vara positivt att ”ha stake” och ”kuk”. Nå´n jävla jämlikhet får det va.
Min begäran är varken diskret eller anspråkslös. Däremot självklar och direkt.
Det är fitta i mig och jag kräver att återfå mitt kön. Ge hit min fitta.

Tack för ordet.

Applåder.


Text: Jag
Bild: My Yttermyr

11 kommentarer:

Mama Mo sa...

Fittan vad bra. Applåååååååder! Det är verkligen fitta i dig. Underbart. Tack!

Kim M sa...

Fittbra!
Jag applåderar och jag ska skicka hit min fitträdda flata.

my sa...

Ja, det är fitta i oss! Stake och ballar kan karlarna ha för sig själva!

Beatrix Vnunk sa...

MaMo: Åh, tack:)

Kim: Hahaha. Utmärkt!

My: Ja, vi borde faktiskt fullborda den här boken. Den är ju nästan klar för bövelen.

Anna TS sa...

Jag är en sån däringa jämställd svärerska så när jag svär är ett av mina favorituttryck: fittkuk.

Nu blev det extra kul att ordet jag ska skriva ned som ordverifiering är multran, vilket jag givetvis läste som muttan...

Beatrix Vnunk sa...

Anna: Ordverifiering är kanske det skojigaste som finns. Vet inte varför jag så ofta känner mig förtjust. Sjukligt.

Fittkuk - bra val.

Va många sköna träffar jag kommer att ha på det här inlägget!

Liza sa...

'Klapp klapp klapp' :)
Du helt fittigt* rätt i dina ord!
"Kukhuvud" används nog (med hänvisining till ditt "Din jävla kuk!") även som ett skällsord här på på andra sidan Bottenhavet...
*Fittigt används både till positiva och negativa uttryck; fittigt snyggt, fittigt sjukt, fittigt dyrt, fittigt enkelt osv...

Men rätt har du i alla fall! :)

Jerry sa...

Fitta, vad bra! Måste ju citera och spinna vidare hos mig själv. För det är ju väldigt märkligt att när man säger stake (jag gör det själv) så är det något positivt och fitta så är det ju bara skit med allting.
Tvätta fittaordet behövs. Jag ska dra mitt lilla strå till stacken.

Beatrix Vnunk sa...

Liza: jag vill minnas att fitta faktiskt betyder typ våtmark. Det är ju närmast poetiskt.

Jerry: Bra, bra! Du gör mig överlycklig! Tack, din hedersfitta!

Lizz B sa...

Detta är utan tvekan det bästa jag har läst verkligen=)
Underbart!
Tack för din sköna åsikt

Beatrix Vnunk sa...

Lizz: Åh, tack, snälla!