söndag 13 september 2009

Lurt

Jag utgår från att mina läsare är kultiverade, civiliserade människor och att ni helt enkelt inte ser Kändisdjungeln.
Men jag måste kommentera att det är något lurt. Det ser ju inte ett dugg ut som djungel. Det är för väl ljussatt, ingen vind, inget som flyger, deltagarna svettas inte, programledarna refererar hela tiden till "här i djungeln" och allt ser jävla iscensatt ut. Lurt.
Bergis är de i en studio i Värtahamnen. Jag tänker gå till botten med detta.
- Nä det tänker jag inte alls, men lurt är det.

För övrigt hade det varit kul om hovreportern hade fått in varan-penisen och får-anuset samtidigt - då hade hon kunnat leka med maten.
Hepp.

13 kommentarer:

Liza sa...

Har faktistk inte sett på ifrågavarande, men jag litar på dina iaktagelser så nånting måste definitvt vara på gång där i "djungeln"...

Anna-Karin sa...

Jo, jag tyckte också att det såg studioaktigt ut...

Jag var ju tvungen att titta lite för att se vem det var hon var hon Jannike.

A Versatile Girl sa...

Ärligt talat, jag har inte sett programmet, men jag måste säga att din "reklam" för det gör att det känns betydligt mer intressant än det gjorde efter att ha sett Tv4s promotion för det.

Johan sa...

..varan(an)-penis, de hade ju två! Allt är skumt i kändisljungeln. Men jag kommer att se varenda getanus-avsnitt som är kvar. När man sen efter detta märkliga program skulle titta på någon deckare just fyran med bl.a. Per Moberg. Fick man känslan av påsklov i klass två A. Det sändes nämligen svenskdubbade långfilmer för oss barn dagtid då. Nu hände det igen. Kvällstid. I stort sett alla var dubbade på svenska från tyska.Urvisset.Utom just Per Moberg. Fast han skulle ju vart enklast och dubba till tyska. -Achtung hanswurst!

Kim M sa...

Jag såg de två första avsnitten sent igår kväll.
JAG HADE REDAN SETT ALLA DOKUMENTÄRER OCH DEBATTPROGRAM SOM FANNS TILLGÄNGLIGA PÅ WEBB-TV.

Sen ville jag ju se hur Jannike ser ut numera.

Beatrix Vnunk sa...

Liza: Heders! Det är ytterst sympatiskt att inte se dyngan.

Kaaja: Eller hur?

AVG: Hahahaha. Jag vet inte riktigt om det är ett misslyckande från min sida eller inte. Jag biter i alla fall inte den hand som ibland föder mig...

Johan: Ja, dubbelpenisen var spännande. Onekligen.
Tittade också på den märkligt dubbade tysk-svenska filmen och höll på att skratta ihjäl mig. Vilket hemskt slöseri på duktiga skådisar. Orkade i tio minuter.

Kim: Rätt fräsch ändå för en gammal tjackis tycker jag. I alla fall en lysande insats i kistan. Fast jag fick för mig att hon knappt hajjade vad som hände snarare än uppbringade mod i övermått...

WispyBlue sa...

Jag kom ,jag såg, jag bytte kanal.
Liknade Robinsson alldeles för mycket, plus att jag blev besviken på deras definition av "kändisar".
Nej, inget för mig.
Just det, jag är kultiverad och civiliserad.

Frau Anna sa...

Kan garantera att Kändisdjungeln de facto spelas in på plats. För något som mina stackars kollegor kämpar med varje kväll är den direktsända länken från Malaysia som har ungefär lika mycket power i sig som i ett normaltjockt spaghettistrå...

Men jag håller med om att det lilla, lilla, lilla jag sett ser studioaktigt ut.

Beatrix Vnunk sa...

Kaisa: De e min syster det - kultiverad och civiliserad. Det är värre för dig:(

Frau: Jaja, men skumt ser det ut...
Hur fan klarar sig plasma-tvn i djungeln till exempel, vava?

Unknown sa...

Det lilla jag sett får mig att tänka på Days of our lifes,de är i en park men man hör klackarna i studio golvet...
Lurt.

Beatrix Vnunk sa...

Ja, eller hur!?
Jag måste väl kapitulera inför alla initierades hävdande av motsatsen, men ändå...

egoistiska egon sa...

såg i fem minuter igår och undrade varför det såg så jävla o-djungliskt ut. skönt att inte vara ensam.

Beatrix Vnunk sa...

Egon: Det samma tack!