onsdag 9 september 2009

Om ni undrade...

I dag är jag mycket försäkringskasserelaterat skör och terapeutar mig själv med att svara på ego-frågor från Kim.
Det tycker jag ni kan göra också.









MITT EGET TREVLIGA SJÄLV

  1. Namn – Beatrix i detta forum, men också känd som Anna-Sara
  2. 
Bor – Vasastan - ett stenkast från city

  3. Syskon – i uppsjöar. Typ sex-åtta stycken (beroende på hur man räknar) spridda land och rike kring

  4. Ålder – 40 utan plus

  5. Född – december

  6. Ögonfärg – mörkblå

  7. Längd – 165

  8. Skostorlek – 35
  9. Höger eller vänsterhänt – höger

  10. Stjärntecken – skytt (egentligen ormbärare - men få har nog koll på astrologi för att hajja vad det är)

  11. Hårfärg – mellanblondish

  12. Födelseort – Östersund
DAGENS
  1. 
Låt – Sophie B Hawkins: Don´t stop swaying

  2. Saknad – ansvarsfrihet 

  3. Kläder – gamla hippiebrallor, linne och mammatunika. Sandaler och Evas gamla kofta när jag går ut
  4. Smink – orkade inte
  5. 
Underkläder – vita bomull

  6. Mat – pestobakad lax till lunch, pasta med tomatsås och spenat till middag

  7. Köp – sparkdräkt i eko-velour till Nisse-Nim

  8. Göra sen – börja kolla andra säsongen av True blood

  9. Godis – mandlar i mjölkchoklad och kanel

  10. Pinsammaste – fick sammandragningar på Drottninggatan och fick stå stilla som ett fån var tredje meter

SVARA ÄRLIGT

  1. Tycker du om att plocka svamp – icke
  2. Tycker du om godis – främst choklad och söt lakrits
  3. Hur många gånger i veckan äter du godis – normalt sett varje dag, mer sällan nu av hänsyn till min ofödde son

  4. Äter du oftast nyttig mat – jorå

  5. Är du stark – oerhört

  6. Var någonstans på kroppen har du mest muskler – ryggen
  7. Tycker du att du själv är söt/snygg – nä, ser mer kul ut, men inte direkt missnöjd
  8. Du ger mycket komplimanger till andra – ja! Jag gillar min omgivning

  9. Är du nöjd med ditt förnamn – ja, mycket

  10. Du tycker att du själv är smart – intelligent - ja, smart - nej
  11. Vad är det sämsta hos dig – bristande tålamod och ödmjukhet och styvnackad stolthet
  12. Vad är det bästa hos dig – jag är oerhört lojal och principfast
  13. Har du bra självförtroende – god självkänsla, vacklande självförtroende
  14. Hur många timmar om dagen sitter du vid datorn – åtta, tio i snitt
  15. Du tycker om att vara med killar – i princip inte. Jag ligger med dem dock

  16. Känner du dina grannar – nej, undviker i mesta möjliga mån

  17. Vad har du för färg på dina underkläder – mest vitt och svart

  18. Svär du ofta – nej
  19. 
Spelar du något instrument – inte nu. Piano när jag var yngre

  20. Vilka sporter/aktiviteter har du gått i – basket när jag var yngre innan jag växte ifrån det eller snarare innan de andra växte om mig, handboll, balett, jazzdans

  21. Har du några tatueringar – nix! Ett faktum som gör mig unik i min generation
  22. Har du några piercningar – nix! Ett faktum som gör mig unik i min generation

  23. Hur många gånger tittar du dig i spegeln per dag – ingen aning. Troligtvis varje gång jag passerar en

  24. Tycker du om djur – djur? Eeeh... katter och hundar typ. Djur i största allmänhet är inte så tilltalande
BRUKAR DU…

  1. Sova – alldeles för lite - min Akilleshäl

  2. Ta mediciner du inte borde ta – nej

  3. Röka – nej

  4. Snusa – nej

  5. Dricka – det var frukansvärt länge sen, men jag är förtjust i alkohol - absolut

  6. Skada dig – nä

  7. Klä dig i svart – helst inte. Feg kärringfärg. 
Men jag halkar dit nu och då
  8. Hata folk – nä, det är så sällan att jag minns gångerna i detalj

  9. Lita på folk – nix
  10. Drömma mardrömmar – hela tiden sen jag blev gravid - det är tydligen vanligt. Annars sällan
  11. Gå i kyrkan – ja

  12. Vilja dö – inte oftast, men ett par gånger på sista tiden

NÄR…

  1. Åt du senast – 30 minuter sen

  2. Läste du ut en bok senast – i förrgår
  3. Köpte du något senast – idag

  4. Svor du senast – lunchtid

  5. Sjöng du senast – as we speak
  6. 
Klagade du senast – oavbrutet hela dagen

  7. Klantade du dig senast – minns inte. Ett tag sen alltså
HAR DU…

  1. För många vänner – nej, verkligen inte. En mycket fin och lagom skara

  2. Förföljelsemani – inte längre

  3. Någon annan psykisk sjukdom – i lättare former: panikångest och pöbelallergi
  4. Skadat någon – ja

  5. Färgat håret – på elitnivå

  6. Egen dator – en lappis, två stationära

  7. Gjort bort dig rejält – tveklöst. Senast november 2008

ÄR DU…


  1. Snäll – ja, i ordets rätta bemärkelse
  2. Snygg – i rätt belysning

  3. Söt – näää

  4. Lång – nej
  5. Kort – nej

  6. Klantig – nej

  7. Tönt – nej

  8. Tjock – i skrivande stund: jepp, mycket
  9. Smal – ja

  10. Romantisk – jag vill ju tro det, men det finns många som inte håller med

6 kommentarer:

WispyBlue sa...

Du har så små fötter!!!!
jag är avis, och det gillar jag inte att vara.
Oavsett tänker jag sno detta.
Och du får berätta hur bra/dålig skarsgård är i True Blood sen =)

It´s all about me sa...

Se där, ännu en skytt! :)

Beatrix Vnunk sa...

Kaisa: Lite för små. Krångligt att hitta skor.
Ser fram emot att läsa.
Och Skarsgård verkar lovande. Mer framträdande än i säsong 1.

IAAM: Claro!

Liza sa...

He he, ja det är ju faktiskt skillnad på att vara intelligent och på att vara smart!
Det var smart! :)

Kim M sa...

Underbart!
Gott om överraskningar.

Beatrix Vnunk sa...

Liza: Min erfarenhet är att intelligenta människor, tyvärr, sällan är speciellt smarta...

Kim: Hahahaha! Vilken kul kommentar. Blev tvungen att ögna igenom mina svar i oerhörd nyfikenhet. Undrar vad det är som är överraskande. Man är ju rätt rutinerad på sig själv:D