tisdag 8 april 2008

den praktiska nyttan?

satt och glodde på colettes och elias semesterbilder och insåg med plötslig fascination att de gått och blivit lika som bär!
Egentligen är alla par jag känner lika varandra men de har varit ihop i 100 år och oftast har jag inte känt dem som singlar eller så var det helt enkelt för länge sedan. Det här är första gången jag följer förvandlingen irl. Jag kände colette före tvåsamheten och då var hon lik colette.
Jag frågar mig: när sker detta!? Vaknar standardparet upp efter två år och någon eller båda har förvandlats? Tar det olika lång tid för olika par? Finns det människor som aldrig blir lika varandra? Vem blir lik vem och varför? Är det bra eller dåligt för relationen?
Jag kan inte påstå att jag tycker varken colette eller elias genomgått någon drastisk förändring, men faktum är att tidigare var de inte ett skit lika varandra och nu ser de ut som syskon. Det är fan magiskt.
Redan för 7-8 år sedan började folk påpeka hur lika varandra jag och olle är och det märkliga med det var att jag tidigare ansågs vara mycket lik mitt ex som inte alls är lik olle. Vad fan är jag? Ett läskpapper?

Det verkar helt enkelt som om människor i parrelationer blir lika varandra. Men jag vill veta varför. Varför blir man lik sin partner? Finns det någon praktisk nytta med denna naturens märkliga och incestuösa hint?

Inga kommentarer: