måndag 14 april 2008

...och varför kallas han englamannen!?

han är stor, plufsig och ful. Hon är liten, änglalik och oskyldig. Medialogiken är trög, dum och äcklig.
Och jag är förbannat tjatig, jag vet.
Icke desto mindre har jag känt mig tvungen att ägna större delen av dagen åt att grubbla över varför vi måste få namn, foto och tamejfan skonummer på mannen som mördade Engla.
Jag kan inte i mitt sinne och förnuft finna ett hållbart motiv.
I ett sista famlande efter halmstrån tänkte jag vid 16-tiden att det kanske är bra att delar av den svenska befolkningen får veta att det inte var en "invandrare".
Men vid ytterligare fundering inser jag att skrövlet förmodligen ändå inte går omkring och tänker att det är "så jävla typiskt vita medelålders män att mörda flickor". Ingen balans har uppnåtts.

Nä, nästa gång får vi hoppas att kvällpressen levererar namn, adress och telefonnummer till släktingar. Det verkar väl rimligt.

Rättvisa är skipad. Tack kvällspressen. Jag sover tryggt i natt.

Inga kommentarer: