måndag 28 april 2008

nixpix...

...fred åkerström lämnar mig ingen ro. Jag försöker allt. Dr Modig har givit mig alla möjliga tips men "du, jag ger dig min morgåååååååån, jag ger dig min dag" ligger som smet i någon ventrikel.
"Återigen gryr dagen vid din bleka skuldra. Genom frostigt glas syns solen som en huldra."
Jag har dragit på madonna i lurarna var enda millimeter jag gått idag. "Ditt hår det flyter över hela kudden. Om du var vaken skulle jag ge dig..."
Och trots hennes tillbakagång till 80-talsgäll skön-enververande stämma lyckas den inte slå ut freddan.
Under besöket hos min försäkringsmäklare, som så vitt jag kan förstå kommer att förändra hela mitt liv smög sig
"...allt det där jag aldrig ger dig, men du jag ger dig min morgon..."
in mellan nordamerika- och indienfonderna.
På plussidan kan meddelas att jag nu gillar min försäkringsmäklare. Han får mig att känna mig vuxen. Jag tycker till och med att "min försäkringsmäklare" låter snitsigare än "min terapeut". Om det inte vore för fred åkerström skulle min dag vara fin-fin.
Jag vet; jag ger fred åkerström min dag. Här, taren! "...jag ger dig min dag".

Inga kommentarer: