måndag 14 april 2008

toys in the attic

egon önskar sig en skrivare kopplad till hjärnan, vilket jag tycker verkar vara en god idé så när som på att dess användare riskerar omhändertas titt som tätt.
Själv har jag ett par hung-ups och hjärnspöken som kanske inte borde ventileras men...
Jag tänker mig att när jag dör kommer jag att se och veta allt utan att anstränga mig. Vissa säger att man får sova i graven, men jag har mer tänkt mig att jag ska skriva den där jävla romanen då. Kruxet är att i min himmel måste man ha tjänat ihop orden på jorden. Jepp. Det gäller att skriva och skriva och samla på sig ord, punkter och kommatecken. Man får nämligen bara använda de ord man samlat på sig under livet. Så fort jag ser en mening jag gillar eller ett nytt ord måste jag liksom skriva det i hjärnan eller med fingret så jag får med mig det i döden.
Det är sjukt jobbigt och tidskrävande men det kommer att löna sig.
Sen.

Inga kommentarer: