fredag 11 april 2008

sprudlar av apati

min arbetsmoral har slagit i den absoluta botten och jag riktigt sprudlar av apati. Vädret tycks alltid vara det samma och jag är osäker på årstid. Min enda orienteringspunkt är en gammal säsong av top model (7) som går på trean varje dag kl 16 (och hon jag höll på har, naturligtvis, åkt ur).

För säkerhets skull köpte jag ett extra nummer av situation stockholm igår. Denna gång läste jag hela numret (det förra la jag hos en kund som jag tyckte behövde fostras). Ett oerhört intressant rep handlade om rågsved och den politiska ambitionen att ombilda alla hyresrätter till bostadsrätter. Rågsvedarna var inte nämnvärt intresserade. Vilket för mig till en notering jag gjort. Många jag diskuterat rågsved med har bott där i en period av sitt liv. De är inte så negativa till rågsved. De garvar lite som om det är ett slags test de gjort. Ett man-eller kvinndomsprov - typ "jag har testat och vet vad jag snackar om". De konstaterar att "det var inte så illa", "helt okej" och "fina grönområden". 100% av dem (okej, jag erkänner till antal är de kanske 10) bor inomtulls nu. Rågsved är tydligen bara en okej plats om man inte direkt bor där. Så har tydligen politikerna också resonerat när de tänkt ut att rågsvedarna ska köpa sina extremslitna lägenheter. Hur många tror, på rikt, att det är en rimlig investering att köpa en bostadsrätt i rågsved!?
Mycket bra text. Köp och läs.

Sveriges bästa blogg är avslutad.
Men min vän trollkarlen bloggar från hollywood där han ska jobba i en vecka. Sen ska han på trollkarls-konvent i vegas. Är det det coolaste ord man hört? Trollkarlskonvent! Jag måste byta jobb.

Inga kommentarer: