fredag 18 april 2008

svarta sviter av vitt år

mitt vita år har medfört en hel del elände. Till exempel tål jag inte alkohol längre. Okej omständigheterna var kanske inte de bästa igår. Jag hade inte sovit på nästan två dygn, ätit dåligt och hade aningen huvudvärk, men ändå...
Till middagen drack jag två glas vin, därefter gick vi på mingel på gi-boden som firade att de fått alkorättigheter. Förtjust över det faktum att man nu kan kröka nyttigt i närmiljön öste jag i mig två glas ekologiskt vin. Sen...
Ja, det är just det. Sen, vaddå?
Ingen aning.
Vaknade i soffan klockan fem, fullt sminkad och påklädd. Enligt uppgift hade jag däckat där klockan 22 och inte kunnat väckas. Enligt uppgift är jag en "skittråkig sambo". Enligt uppgift "bör jag ta det lugnt" i helgen.
På fyra glas vin!?

Jag saknar mitt gamla jag.

Inga kommentarer: