måndag 15 december 2008

åh, vilket party

min 40-årsdag var ett direkt kvitto på min framgång. En människa med så många fina vänner är en bra människa, det råder det ingen som helst tvekan om. Jag är verkligen helt tagen av att så många tog sig tid att komma. Liter mer imponerande än annat var att Gabriel och Ester tog sig fram och tillbaka från Örebro. Utomjordiskt tjusiga Annika gjorde samma manöver från Sundsvall. Malin och Christer tog paus i decemberturnén och Sven-Erik tog sig hit i rullstol. Helt makalöst. Min bästis kom med nästan hela familjen. Sabina kom ända från Göteborg. Trots nykterhet och en del viktigt att fixa!
En annan höjdpunkt var att mamma och pappa träffades för första gången på 27 år. Det gjorde mig lite rörd att se dem prata.

Min mor är för övrigt en helt fantastisk partygeneral. Hon tog första tåget till uppsala vid 6-tiden. Klockan sju gav Malin och Christer upp.
Andra hedersomnämnanden får Colette och Elias som inte gav upp förrän väldigt tidigt trots bak-och återfyllda.
Cicci, li.te ,Yttermyrskan, Kenneth och Lyxis var också på topp och trotsade fullständigt sömn och vila. Li.te gav sig till och med på lite armbrytning på morgonkvisten.
Egon gick hem tidigt (02) och straffades för detta genomtänkta drag genom mina oändliga kärleksförklaringar och ett evigt tjat.
Min fina man skötte all markservice - mat, dryck, rubbet. En sån jäkla fin människa. Jag behövde bara roa mig. Martin kom tidigt och hjälpte till med mat och fix. Vilken ängel!
Tjusigast var Kristoffer och Martin som fullständigt tog andan ur mig. Och Kristoffers mamma Inger hade skickat världens snyggaste hemstickade sockor ända från småland, vilket också rörde mig oerhört.
Sophie var som vanligt oerhört genomtänkt i sin present och jag förärades en spritens memory-lane.
Andra presenter värda att nämna:
  • jag dricker numera mitt morgonte ur en gedigen mac-mugg
  • en sjukt snygg väska fylld av viktiga saker som: biljetter till Schyffert, treo, nässpray och mängder av godis
  • mängder av härlig litteratur
  • mängder av vin, sprit och choklad
  • en brasilien-box med musik, litteratur och sprit
  • valfritt äventyr
  • spabehandlingar
  • två exemplar av zohar
  • min svärmor gav mig en acdc-biljett(!)
Båda mina mentorer var på plats. Mona gav mig en ängel och mitt nummerlogiska horoskop. Av Märit fick jag ge bort en symaskin till en indisk kvinna. Och en burk hjortronsylt

Den kanske allra bästa presenten fick jag av Eva och Bjarne: en svart-vit fjäderboa för att höja glamouren. Och det gjorde den. Som fan.

I dag är glamouren lite lägre. Jag mår aningen illa och liknar en 40-åring. Tur att man har lite spabehandlingar att plocka ut.

Tack alla mina fina, fina vänner för att ni finns! Det var alldeles oerhört trevligt. Nu ska jag lägga mig i fosterställning och känna in 40.

Inga kommentarer: