fredag 12 december 2008

botaniserar på ica

min knasige man har under dagen kommenderat ut mig och min far på idiotiska uppdrag inför morgondagen (då det vankas fest). Inte speciellt smart att skicka ut två förvirrade skribenter på missioner som kräver styrka, mod, organisation och handlingskraft. Icke desto mindre har vi krigat och besegrat diverse grönsaksdiskar och läskhyllor. Även inhandlat ballonger.
Det är inte kul. Alls. Kan jag meddela.
För att hålla uppe humöret bland sävliga pensionärer med jultomtar i blick, barnvagnar och rullatorer har vi finslipat idéer till vår framtida far-dotter-konsultfirma. Vi planerar rätt ofta olika far-dotter-projekt, men den här gången är affärsidén briljant. Om jag får säga det själv.
Planen är att vi ska åka runt till alla tidningar i hela sverige för att sälja ett enda vinnande koncept:
- att binda ihop alla bilagor och skapa en hel tidning.
Har ni något förslag på ett flådigt namn på idén på företags-engelska?

Gaddamm, va rika vi kommer att bli.

Inga kommentarer: