måndag 22 december 2008

une tante terrible

varje gång jag ser människor med öljetter i öronen ryser jag av fasa och blir samtidigt lite förtjust. Mitt ogillande har nämligen rötter i ren och skär tant-förfäran. Jag blir helt enkelt upprörd som en hel tant av öljettmuterade öron.

Jag har samlat på mig en hel del övermogna hobbys.

  • Min mangling har jag redan tidigare nämnt.
  • Jag gör varm choklad på kakao och socker i stället för oboy. Hey, bara att jag dricker varm choklad...
  • De senaste åren har jag utvecklat en osund passion för dessertviner.
  • När jag tittar på tv så är det på ett rent fascinerande gammeldags vis. Jag letar upp ett program och tittar på det (i nio fall av tio) när det sänds och när jag tittat klart stänger jag, damigt, av tvn.
  • Jag gillar att diska för hand.
  • Jag stänger av mobilen när dagen är slut.

Jag gillar det här. Märkligt nog.

Inga kommentarer: