torsdag 25 december 2008

gödsla med förslag, tack

sedan jag var femton har det funnits en uttalad förväntning från min omgivning att jag ska skriva en bok. Jag har nog alltid trott att jag ska göra det också, men det har visat sig att det inte kommer av sig själv. Tydligen är det något man måste ta tag i. Michanek anklagar mig för att vara slö, men så är
n-a-t-u-r-l-i-g-t-v-i-s inte fallet. Jag kommer bara inte på något bra upplägg. Allt är ju liksom redan skrivet.
Vad ska min roman handla om? Vad är kul att läsa?
Nu är jag ledig i nästan två veckor och har värsta bästa läget för att börja skissa på ett synopsis.
Så börja genast betrakta kommentarsmöjligheten som en förslagslåda.
Vad ska jag skriva om!? Säg!
Ge mig lite schyssta premisser och intriger. Förse mig med antagonister!
Vad vill ni läsa och varför?

Passare, Miche, vad en liten gumma kan gno!

Inga kommentarer: