söndag 21 november 2010

Dag 3 - Mina föräldrar

Min mor och min far länkas samman endast genom mig. På det stora hela har de knappt sett röken av varandra de senaste 30 åren.

Mamma är ett dramatiskt, färgstarkt socialt geni. Lärare och dramapedagog. Pappa är en grå och tyst kulturmurvel.

Mamma menar att väntan är det värsta som finns i hela världen näst efter Lill-Babs. Pappa har gjort det till en livsstil att ta det lugnt.

Mamma flyttar. Pappa stannar kvar.

Pappa sover. Mamma är vaken.


Så vitt jag vet har de tre saker gemensamt: de gillar att promenera, de har förökat sig upp i anmärkningsvärt hög ålder (dock ej med varandra) och mig.


Och när jag förstår att jag är en blandning av de båda förstår jag också min egen obegriplighet.


3 kommentarer:

Omomigen sa...

Visste väl att jag skulle älska din lista!

Och det där är obehagligt likt mina föräldrar på vissa punkter :D

Kim sa...

:-)
God läsning. Tack.

Johan sa...

ha ha! man är ju själv då en mix av sina föräldrar. I ditt fall blir det som kalvsnitzel med hummer. Det tycker iallafall jag surf-turfigt passar ihop. Smakmässigt. Det ser dock kanske fel ut på tallriken dock? Ja det arvet....