söndag 14 november 2010

Grannfrun

Jag har en grannfru. Eller jag har flera. Alla värda sitt eget inlägg. Sin egen film eller musikal. Men just denna har en gång begått det fatala misstaget att titulera sig "grannfrun" när hon ringde. Det har gjort mig nyfiken. Vi hänger lite ibland eftersom vi har ungar i samma ålder och jobbar med ungefär samma saker. Där upphör likheterna, men som uttråkad mor, fjättrad vid hemmet, får man inte vara petnoga. Låt oss säga så här: hennes vagn är dyrare än min, hennes mössa är elegantare än min, hennes våning är större än min och hennes barns namn för tankarna till Östermalms ädlare delar. Men, hey, det är alltid najs att ha en granne som kan berätta om de andra grannarna.

I dag tog jag mig för att googla henne. Och jävlar i min lilla låda vilken fullpott! Hon hade till och med trådar på flashback. Och sängvägen nämndes.

Tidilidam, tuddelidu, vad jag är på gott humör.

6 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Haha! åh du måste berätta på torsdag.

Cicci sa...

Haha! Du måste berätta i eftermiddag!

Johan sa...

Haa ha åh! Du måste skriva dina memoarer så jag också får veta! månd-torsd går bra.

Rasande Rose sa...

Men åååh jag vill ju också veta!!!!/ född nyfiken!

Frau Anna sa...

Hahaha, ett stort fett GILLA på det här inlägget och speciellt slutmeningen :D

Beatrix Vnunk sa...

Jag pratade med henne idag och kände hela tiden rädsla att öppna munnen och säga: jasså du ligger i tjänsten du!

Hahahaha.