söndag 29 mars 2009

en magisk afton med grace

jag bara ler. Kan inte sluta. Kvällen har varit magisk. Känner mig både rörd och euforisk.
Jag tror att jag var sexton när "Slave to the rythm" kom - storslagen musik som var med och formade mig. I kväll påmindes jag om hur lycklig jag är över att:
  • ha burit rosa snickarbyxor och Madonnas första look med rosetter och kors utan att det var konstigt eller ens retro
  • upplevt laserdisco-eran
  • varit på alla Prince konserter i Sverige
  • gått på nattklubbar i axelvaddsprydd ormskinnsjacka och dansat till slave to the rythm

Däremot känner jag mig missnöjd över att jag inte är en svart, lång kvinna med cymbaler och lasershow. Född 1948.

Ojoj, Madonna får jobba hårt i augusti om hon ska bräda detta.


Jepp. Hon höll rockringen hela låten+presentation av musiker. Typ 8 minuter utan att det verkade ansträngt en enda gång. Född 1948, säger 1948.

Inga kommentarer: