tisdag 31 mars 2009

förväntad sorg

i dag bestämde sig ett unisont twitter för att "det var orimligt att tänka sig att Jarl Alfredius är död". Själv känner jag ingenting inför detta, vilket naturligtvis är bekymmersamt. Det måste innebära att jag missat något. Jag hamnar liksom utanför. Kan hända att jag ser något för lite på nyheter. Man kan ju alltid hoppas.

Jag vill också ha ett gäng som jag kan dela referenser med. Därför följer här en spontanlista med namn på kändisar vars bortgång jag bävar:
  • Clint Eastwood
  • Hasse Alfredsson
  • Ray Cokes (inte för att jag har hört ett pip om honom de senaste tiofemton åren, men herregud den mannen hade en aktiv del i min uppfostran!)
  • Kristina Lugn
  • Sverker Olofsson (fullständig och ärlig panik vid tanken)
  • Grace Jones (ok, de fyra senare antyder att jag inte är speciellt petig med hur nära förestående döden är...)

...det finns nog fler som jag inte kommer på nu.
Ni som delar dessa åsikter kan väl höra av er så jag slipper känna mig som Morran.

Inga kommentarer: