fredag 6 mars 2009

grindslanten

farbror staten kräver en hel del stålar av mig tills på torsdag. Dealen känns inte alls ömsesidig. Oftast är jag mycket mer överens med den andra parten i mina affärsuppgörelser.

Jag är inte nöjd. Och jag beklagar mig ganska så högljutt. Moms ska den satan ha också. Och vanlig skatt.
Synd att jag inte är 20 år yngre, beklagade jag mig till mamma, då kunde malmskillnadsgatan varit ett alternativ.
Den ömma modern gladdes åt min ålder och vi släppte det hela.
Något senare slog det mig! Jag är avsevärt äldre än jag tror. Vaddå malmskillnadsgatan!? Där har väl ingen gått i kommersiellt syfte de senaste femton åren? Sex säljs ju på nätet.
Jag är helt hopplöst uråldrig.
Vilken otrolig tur att jag inte begav mig i väg i min okunskap.
Ett medelålders spektakel irrandes runt bland flanörer och krogbesökare - ingen i jakt på köpetöser.
I stora gympadojjor ropar en tunn röst:
- Hallååå, hallååå?
Allt medan skatteskulden växer.

Inga kommentarer: