måndag 9 mars 2009

pöbel

en stor del av mitt jobb går ut på research, snokande, grävande och surfande. Därför händer det titt som tätt att jag förvillar mig ut på nätliga stickspår i tron att jag jobbar. I går hittade jag en gammal polare som gav upphov till ett gäng andra gamla vänner, antagonister och ex.
Det sker en del otäckt där ute kan jag säga. Det är förvisso inte nyheter, men i går tror jag att jag var lite extra hudlös och kanske gav mig själv aningen för mycket tid. Det var ett larmande inferno av pekoral och kaktips. Fula köksutensilier till salu, hajktips och äkta fransk champagne (sic). Citationstecken inom citationstecken, bebbar, mammisar och pappisar. Hart när ingen drar sig för klyschor och den politiska korrektheten känner inga gränser. Folk som varit fulla, ramlat omkull eller har stökigt hemma ÄR HELT CRAZY! GALET! THAILANDSSEMESTRAR, SÅ HÄR GÖR DU FÖR ATT LYCKAS MED GLASSTÅRTA OCH MINA NÄRA OCH KÄRA!

Jag återvände till tystnaden med en viktig insikt.
De allra flesta förstår nog inte ett ord av vad jag säger.
Men jag lyckas inte dra någon direkt slutsats av det faktum.

I dag ska jag jobba som fan.

Inga kommentarer: