fredag 19 juni 2009

Midsommar-grinig

Vid jordgubbarna i affären stod en kärring med fyra kartonger jordisar och plockade, med självklar rätt, runt jordisarna för att optimera sin låda. Jag blir fysiskt sjuk av att se sånt.

Steffo sitter fyrans morgonsoffa med en jävla missommar-krans. Ett löv hänger ner i ögat på honom och jag irriterar mig på att han inte irriteras. Är karln blind?

Jag tror jag spenderar dagen i soffan och studerar Michel Gondrys samlade musikvideo-mästerverk. Jag befinner mig i ett akut tillstånd av pöbelallergi.

6 kommentarer:

Kim M sa...

Jag störde mig också på det där lövet som hängde och flängde.
Usch för alla dessa kransar på TV. jag ryser.

Ha nu en bra dag. Daft Punk funkar alltid!

my sa...

En dag som gjord för soffan. Hade jag ett val hade jag gjort en Bea idag. Men på midsommar i min familj får man böja sig för de övertaliga och åka till landet. Ja, fast man får ligga på soffan där också... med lite tur.
Puss

Johan sa...

Får man inte rysningar av tv4 överhuvudtaget? Saknade bara en tillgjord intervju med Jan Sherman så han kunde prata om sin mamma. Förresten är det roligaste med kärringarna och deras jordgubbar att de som oftast missat den lilla skylten "vägs i kassan".

It´s all about me sa...

men alltså, jag vill inte heller betala för skit-jordgubbar som de alltid lägger i botten toppade med de bäst... så Im one of those kärringar :D

egoistiska egon sa...

...fast att jordgubbarna är lite sämre i botten har väl mest att göra med att det just ligger andra jordgubbar ovanpå? eller vad vet jag, det kanske finns folk som jobbar på heltid med att sortera jordgubbarna - dåliga i botten, finare upptill.

egoistiska egon sa...

(jag är tisdags-grinig. haha!)