tisdag 9 juni 2009

Tid för eftertanke

Jag läser Mats Strandbergs "Bekantas bekanta" och försjönk redan efter femton sidor in i mitt nittital. Cobain, Veckorevyn, Gildas, Spice Girls, A-bar, bekräftelse genom jobb, måndagsklubben, Hannas, Ibiza, Söder, rave, kort kjol och byxor som rimlig kombo, zig-zag-bena, knästrumpor, tre kronor... Som en blixt från klar himmel drabbade det mig!
Ett minne från nittitalets mörkaste gravkammare: flertalet gånger har jag gått ut och festat i jeans, kängor och bikinitop!

Ni anar inte hur jobbigt det är att vara jag.

9 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Hahaha!

Kenneth Grönwall sa...

Haha, måååndagsklubben!

För övrigt blir jag fånigt glad när jag kan uttala ordet som man måste skriva in för att kunna skriva denna kommentar. Nu blev det "mingsas" vilket är det internationella ordet för Mingsås, en svenskgjord men kinainspirerad fisksås...kanske.

Beatrix Vnunk sa...

Kentson: Vilken satans tur (tror jag) att måndagsklubbens livstid inte var parallell med web 2.0!
Kanske förtjänar den ett eget inlägg...?

Och ja, jag kan bara hålla med om ordverifieringen. Allra bäst mår man om man typ kan hitta en koppling till inlägget. Jag borde verkligen lägga energi på annat.

Johan sa...

Din klädsel kanske har sin förklaring med att värme stiger och kyla sjunker? Tycker du lät rätt klädd jag.... eller menade jag lättklädd? uh?

Frau Anna sa...

Jag undrar vad du hade för frisyr, kära BV? Själv lindade jag in håret i en sjuttiotalshandduk och gick ut och festade i den. Eller stod i vidriga gummibyxor som skulle föreställa skinnbyxor på Extract och drack mjölk och hånglade upp Expressen Fredags Jonna Bergh...
Det var tider. Och jag är så glad att den tiden är förbi, haha!

Beatrix Vnunk sa...

Anna: Det hånglades en hel del med brudar på den tiden. Jag var speciellt förtjust i att kyssas med Malin Qvick från Rydell&Qvick. Ett rätt bra val faktiskt.

Jag drar mig för att säga det, men flätor var vanligt förekommande.

men eller hur sa...

Jag känner mig riktigt riktigt glad över att jag fick vara lillasyster och en liten del i ditt liv i slutet av den här fasen.
Jag minns några riktigt fina outfits och frisyrer.

Frau Anna sa...

BV: Jag visste det! Det där med flätorna alltså! MOHAHAHAHA!

Beatrix Vnunk sa...

Johanna: Men du ska väl ändå inte tillhöra den ironiska generationen. Haha. Minns du, förresten, min ko-outfit?

Anna: Gärna till knästrumpor. Det kan komma bildbevis om du lovar att inte vända det mot mig:D