söndag 21 juni 2009

Estocolmo

Dagen har ägnats åt turistande i min egen stad. Vi tog en promenad till Skansen som var förvånande folktomt. Och förvisso, som alltid på sommaren, tämligen djurtomt. För nära-djur-upplevelser är 14-tiden en vardag i november perfekt Skansen-tid. Sälarna var i alla fall sugna på uppmärksamhet. Jag gillar sälar. Men till och med roligare än sälarna var Daphne Leon i leopardmönstrad top och liten hund som jag fick syn på på vägen därifrån. Trogna läsare vet att jag till och från idkar osund fascination för den kvinnan.
Sen tog vi en hop-on-hop-off-båt och kollade turister.
Därefter dog Duracellbatteriet. Det har visat sig att man turistar bättre med regelbundna vin-stopp.

För övrigt har jag fått "jag såg mamma kyssa tomten" på hjärnan. Hur är det möjligt? Jag kan väl inte ha hört den någonstans av en slump? Väl?

2 kommentarer:

Kim M sa...

Jag brukar gå runt och sjunga på Stilla natt. Helt galet.

Beatrix Vnunk sa...

Kim: Hahaha. Jag vet inte om jag ska känna trygghet i att inte vara ensam eller...