fredag 20 februari 2009

kejsarinnan av bitterköping

perioden mellan eftermiddag och natt igår präglades av min ojämna kamp mot en dålig pastasallad.
- Du och jag, Muggen sluddrade jag medan jag ömt höll om porslinet.
Framåt midnatt avgick jag med seger och tidigt i morse åt jag skakigt en macka. Och en enda tanke i skallen: jag SKA på AC/DC i kväll.
Men det var väl helvete vad det tog tid att återhämta sig. Hela dagen har jag försvagat masat mig omkring. Att gå och äta lunch var ett projekt värdigt en 80-åring (och snackar jag inte Clintan eller Dellert). Vid hemkomsten var jag tvungen att vila en timme. Och dystert konstatera: headbanga är en dålig idé.

Min man fick min biljett. Tant själv stannar hemma och bevittnar bred familjeunderhållning på TV. Kanske firar jag lite med en cocacola. Vad är väl en bal...?


2001 i Göteborg stod jag längst fram och fick inbjudan till efterfest (tja...det var väl egentligen mitt blonda 18åriga bombnedslag till syster som var upphovet till det). Det var tider det.

Inga kommentarer: